Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Protein-bollar

Kategori: Recept

En ny favorit! Perfekta att ha i kylen och ta till när man vill ha lite fredagsmys eller till ett snabbt mellanmål!!
_____________________________

1,5 dl cashewnötter
1,5 dl sötmandel
1-1,5 dl torkade aprikoser
1/2 dl torkade blåbär (eller russin)
4 msk kakao
1/2-1 dl proteinpulver (kan uteslutas)
Lite vatten
Mixa nötter och frukt i en mixer. Blanda i protein och kakao. Rör ner lite vatten så du får en konsistens som det går att göra bollar av. Rulla bollarna i kokos. Om du använder proteinpulver - låt stå i kylen i några timmar innan du äter. Njut!!

Kommentarer

  • Caroline jägbrant säger:

    Anna!!!! - gjorde dessa på stört när jag såg inlägget. (har en mat&bakdag så har spenderat de 7 senaste timmarna i köket, puh!). Uteslöt blåbär då jag ej hade det hemma. Använde proteinpulver med jordgubbssmak. De blev urgoda!!! (dessa var ju egentligen något jag tänkte slänga ihop åt karln men jag vette sjutton om de finns kvar när han kommer hem..) tycker du alltid ska lägga upp såna här recept, vare sig det är på mat eller bak. Försöker komponera en receptbok med lite hälsosammare alternativ som ska funka i vardagen. Dessa kommer att bjudas till fikat ofta!!! Kram på dig! Ps: jag saknar dig!

    2012-08-22 | 18:34:58
  • Anna säger:

    Tack lilla gumman! Va gullig du är! Saknar dig med! En fika på stan tycker jag skulle vara på sin plats! ;)

    2012-08-23 | 22:47:45
    Bloggadress: http://annaspoints.blogg.se

Kommentera inlägget här: