Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Min måndag

Kategori:

I dag var min "att-göra-lista" lååång... Har inte varit i skolan idag men har stressat som en galning! Börjar förresten bli rätt bra på att springa i snömodd...med klackar! ;)
 
Dagen började 05:20 då min yngsta son tyckte att det var morgon! Få ordning på oss fyra och äta frukost, packa matsäck till skolkillen och sen iväg med allihopa 8:15... Gasa som en tok in till Tierp för att möta upp en kvinna som jag skulle köpa en bok av till kursen vi har nu... Efter det blev det storhandling på Lidl, en sväng till apoteket, en visit hos fina L, coop och till sist 3 min på biblioteket, 12:03 gasar jag hem och kastar mig ur bilen för att springa till dagis eftersom jag är lite sen och möter på vägen världens tröttaste skolkille efter en heldag i pulkabacken...
 
Upp med barnen och hunden i lägenhet för att själv springa 3 vändor till mellan bilen och lägenheten, mellis, bus, mat till mig och tvättstugan innan jag tar ut kvällsmaten ur ugnen och brottas med Ida som inte vill borsta sitt hår och letar febrilt efter ett par torra skor åt Elias, sen sätter vi oss i bilen och åker till frissan för att klippa Ida och Elias, hem igen och Oscar somnar förstås i bilen. Hemma igen strax före 17:30 och 3 av oss äter lasagne medans Oscar har ett vredesutbrott i soffan och vill bara ha välling och sova. Han somnar 17:45 (alldeles för tidigt) och då diskar jag medans Elias duschar, sen kastar jag ett getöga i kurslitteraturen medans Ida leker i duschen. Hjälper henne med schamponering och dukar sen fram kvällsmål, Dom äter yoghurt med fullkornsflingor medans jag läser olika begrepp inom hälsa och uppdaterar kalendern i telefonen.
 
När dom ätit upp har vi sagostund i soffan, en bok för Elias och en för Ida. Tandborstning, kramar och gos innan jag kl 20 tittar på familjen annorlunda och viker tvätt.
Nu är klockan 22:32 och jag har pluggat (wordfeudat) och betalat räkningar sen kl 21.. Jag minns knappt när hunden var ut, och ögonen bränner bakom glasögonen.
 
Det som står kvar på listan är: Städa. MÅSTE dammsuga i morgon! VILL träna oxå!!
Fullspäckad dag i morgon med..
Snart vaknar väl Oscar och tycker att det är morgon
 
Orkar jag duscha!? ;) GOD NATT
 

Kommentarer

  • Pia säger:

    Himla sjå att få ihop vardagen med 3 smågryn <3
    Hoppas morgondagen blir lugnare!!

    Kramar <3

    2013-01-29 | 11:46:06
  • Karolina säger:

    Vad duktig du är:) Jag som kan tycka 1 barn är fullt upp är inte alls avundsjuk på dig.
    Kämpa på♥

    2013-01-30 | 22:23:27
    Bloggadress: http://kcrazy.blogg.se

Kommentera inlägget här: