Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Mitt favorit-mums-bröd

Kategori: Recept

Receptet är egentligen bara en riktlinje! Jag brukar ta det jag har hemma i nöt, mjöl och fruktväg! :) Nyttigt och såå gott
__________________________

2 dl havregryn
2 dl sojamjöl
3 dl dinkelmjöl (siktat eller fullkorn)
1 dl krossat linfrö
1 dl russin
1 dl hackade nötter
2 tsk bikarbonat
2 nypor salt
4 dl naturell yoghurt
1 rivet äpple ELLER 3 msk honung
Blanda det torra först, rör ner resten. Använd bakplåtspapper i en brödform och klicka i smeten.
Grädda i 175 grader, längst ner i ugnen i 70 min.

Kommentarer

  • Catharina säger:

    Hur många skivor blir det på ett ungefär?
    Tänkte kolla om det är pointsvänligt.

    2012-08-21 | 16:24:42
  • Anna säger:

    Hej Catharina! Skulle gissa på en ca 15 skivor. :) kram Anna

    2012-08-22 | 08:35:04
    Bloggadress: http://annaspoints.blogg.se

Kommentera inlägget här: