Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

hit och dit-tisdag.

Kategori: Allmänt

Ja, idag har jag mått både bra och dåligt!

Var sjukt trött i morse när det var dags att gå upp och gubben fick jag inte heller någe liv i så vi försov oss nästan! :)
Ida blev hemma idag igen, magen krånglar fortfarande och det enda hon ville ha i morse var välling, men det blev för jobbigt för magen, så det kom upp igen. Sen har det inte blivit någe mer sånt iaf, men hon har fått i sig ganska dåligt idag med...skruttan min...

Blev ingen promenad idag då vi åkte in till stan och köpte tapeter till köket istället. Blev jättehäftiga, vågade vara lite vågade för det kommer inte vara så stora ytor med tapeten, så den tar inte över! :)

Har märkt här i dagarna att lilleman börjar kunna ha strl 62, lite stort är det, men ser inte konstigt ut och jag gillar när det inte sitter åt på den lilla knubb-kroppen...

Iaf så provade jag ett par sparkbyxor på honom som min mormor köpte till Elias när han var nyfödd. När jag såg att Oscar kunde ha dom så brast det för mig!! Min älskade mormor gick bort för drygt ett år sedan och jag saknar henne så det gör fysiskt ont!! Ida frågade förstås om jag var ledsen och varför, men blev nöjd när jag sa att det tårarna "går över" snart och vuxna kan också bli ledsna!!

Ätit alldeles för mycket har jag gjort idag...igen...fasen, vad jag avskyr mitt sockerberoende. Bävar för abstinensen som garanterat kommer när jag SKÄRPER TILL MIG!!

Kära Linda och hennes grabbar hämtade och skjutsade hem Elias idag så slapp jag krångla ut med båda småttarna! Såå snällt!!! <3 sen stannade dom en stund också för en prato lekstund!!

Min kära mamma tipsade och påminnde mig om min vikthistoria som finns här på bloggen, läste den idag och blev ännu lite mer peppad...I morgon kommer jag publicera den igen här men med ett tillägg med vad som har hänt på sistone! :)

Dagens 3 bästa:

1. Tapetinköpet gick snabbt och smidigt, överens på en gång! :)

2. Ida har inte häckat framför tv:n hela dagen

3. fick hem underkläder från Bon prix som verkligen behövdes!

God kväll, mina vänner!!

 

 

 

Kommentarer

  • Maja säger:

    Jag saknar också mormor, jättemkt ! <3

    2010-10-27 | 07:12:25
    Bloggadress: http://erikssonmaja.blogspot.com
  • Pia säger:

    Ja vem gör inte det ... dumma ungar som får en att gråta igen :/

    2010-10-27 | 07:22:59
  • Anita säger:

    En lite fråga bara - är du med i ViktVäktarna igen? Jag är med, är just nu sjukskriven så motivationen har varit sisådär, men vill stanna kvar i VV. Så jag har vägt mig var 6:e vecka för att inte falla ur. Då skärper jag mig, så jag har inte gått upp eller ner på ett tag. Men men....

    2010-10-27 | 08:42:18

Kommentera inlägget här: