Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Snälla kan inte tiden stanna!?!

Kategori: Allmänt

I alla fall dra ner på tempot!? Jag hinner verkligen inte med! Oscar är 8 (!) veckor idag dagarna bara försvinner och jag tycker det nästan bara är måndagar och fredagar hela tiden!

Jag hinner med mycket, men inte allt som jag VILL!!

Nu kom jag på att jag inte har vägt mig idag heller. Får göra det i morgon bitti, för jag väger mig alltid innan frukost. Ser inte fram emot resultatet denna vecka :(

I går var jag och Oscar till ICA Maxi och storhandlade och det tog på krafterna och på mina förtvinade muskler i rygg och axlar. Idag har det varit en sk "alvedon-dag". Så med handlingen igår och sen ensam med barnen och värken idag och ensam med barnen på eftermiddagen, har jag gått miste om både underbart soliga vinterdagar och motion! :(

Cirkusen var igång i natt igen, då jag vi 3-tiden vaknade av att kattf*n lekte med en fågel, den levde fortfarande men kunde inte flyga. Väckte Erik (fatta om han skulle vara på jobbet när sånt här händer) och han tog ut den, han råkade då tappa bort den (!), så han gick in och la sig igen. När vi sen kom upp vid 7 i morse var fågeln inne igen, död denna gång, och vår hund låg och slickade på den! Bara hoppas att han inte blir sjuk nu! Vill inte ha katterna kvar, men Erik älskar dom...............

Ivar, hunden, har blivit en riktig rymling! Vet inte vad jag ska ta mig till med honom heller! Vi har en inhängnad på baksidan och det är perfekt att kunna släppa ut dom, speciellt när jag är ensam med barnen på kvällen. Men idag blev det kalabalik när han hoppade över staketet, Oscar jätteledsen och dom andra två sprang överallt! GAH! Till slut kom han iaf tillbaka... får fundera ut en bra lösning!

Nu har jag fått skrivit av mig lite och det är dags att gå och sova!! Hoppas på en bättre dag i morgon! Och förresten i morgon får vi äntligen pengarna från Försäkringskassan!! :)

Natti natt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: