Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Usch!!!

Kategori: Allmänt

...Dagarna går FÖR FORT!! Dessa underbara tre veckor av ledighet är snart slut!!! Bara två ynka dagar kvar och JOBBÅNGESTEN är ett faktum!!!!! :(
Och bara vetskapen att det blir en intensiv 7-dagar-i-sträck-vecka med kort om personal gör så att jag bara vill ligga under mitt varma täcke och sova!!!!!!


Något som går bra är iaf mitt "nyårslöfte"...Jag lever MYCKET sundare (igen), rör på mig och INGET småätande!!!!
Kändes riktigt bra i onsdags också när jag tog med vindruvor att mumsa på till systerdotterns 2-årskalas istället för bullar och tårta! :)
Istället för fikabröd och godis som jag ÄLSKAR så har jag gjort upp en deal med mig själv, att laga riktigt god mat! Med mycket grönsaker till så känns det helt okej att äta en vettig portion med tex kålpudding som vi åt häromdagen!! :) Det har ALDRIG varit maten som jag har gått upp i vikt av!! Det som har varit mitt STORA problem är kontant smygätande med ENORMA mängder choklad!!!

JA, jag har gått upp ytterligare några kilon över jul, jag känner mig inte alls fin OCH jag skäms en hel del! MEN det är BARA jag som kan göra något åt saken och NU ska jag leva såsom jag vet att jag mår bäst utav!!!

Ikväll var första dagen som jag stoppade något sött i munnen, och det räckte alldeles utmärkt med några kinapuffar som jag och maken unnande oss till efterrätt!!!

I morgon förmiddag blir det en härlig långpromenad med hundarna!! :)


KRAM PÅ ER!

Ps. En del som undrar om jag är påläst om VV´s nya program ProPoints, det är jag tyvärr inte!!

Kommentarer

  • camilla säger:

    Det var ju synd ju ;)Annars hade du fått skriva ner här hur det fungerar.....hihi.



    Ja du jag känner igen mig så väl i det du skriver,så det kunde varit ett inlägg inne hos mig ;)

    Som du säger så är det för min del inte heller maten som jag gått upp av,utan allt småätande med både kakor,godis(choklad)och chips :(

    Men nu har jag starta min socker avväjning och har hållt på i en vecka.Jag sa innan till mig själv att jag skulle få äta godis i helgerna och BARA på lördagen,men jag tror jag ska hålla ifårn mig godiset även på helgerna.Jag vet ju att det går.

    Och sen äta den mat som serveras här hemma och ta lagom och en massa grönsaker ;)

    Önskar dig lycka till och du kommer att klara det denna gången oxå.

    Kram♥

    2010-01-09 | 16:58:56
    Bloggadress: http://www.millisvikt.blogspot.com
  • Anita säger:

    Ett tips till dig. Har använt mig av points och gått ner 25 kg, men har fler kvar. Har börjat med ProPoints, mycket bättre. Lättare att hålla sig mätt, all frukt 0 points. Lite besvärligt ii början att räkna men börjar funka kaanonbra nu. Ex lättmjölk och mellanmjölk lika mkt pp. Jag följer dig i framtiden. Ha de så bra!

    2010-01-10 | 01:37:51

Kommentera inlägget här: