Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

kommande veckans mat...

Kategori: Allmänt

...färdigplanerad! :) Gäller att förbereda ordentligt nu när man ska jobba 7 dagar i sträck. Har även bestämt att jag ska äta havregrynsgröt innan jag går hemifrån varje morgon, så att jag inte äter en massa tok på jobbet!
Tänker INTE gå upp mer i vikt nu!!!!!

Sitter just nu hemma hos svärmor och svärfar. Här är det både mysigt och jobbigt. Det jobbiga är förstås att stå emot sötsaker. Svärmor gillar att baka, om jag säger så! :) Blev smörgås istället för syltgiffel till fika och jag har tagit med vindruvor till efterrätt då jag vet att det serveras äppelpaj till dom övriga.
Barnen leker med farmor så dom ser man knappt skymten av... :)

På förmiddagen har jag fixat en hel del i "mitt andra hem" dvs, tvättstugan! Sen har jag varit ute med hundarna i kylan på en rask promenad.

Till lunch gjorde jag fiskbiffar med riven muskot. Blev riktigt bra måste jag säga och succé för familjen igen. Riktigt roligt att se barnen mumsa i sig nyttigheter istället för färdiga köttbullar eller korv flera gånger i veckan! Nog för att det kan hända att vi äter det ibland oxå, men jag vill att det ska vara sällan" :)

Nu ska jag väl försöka vara lite mer sällskaplig..

//A

Kommentarer

  • Pia säger:

    Vad duktig du är :o) Ha nu en bra vecka på jobbet.... Kramar

    2010-01-10 | 19:08:19
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: