Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Hej i kylan!!!

Kategori: Allmänt



Jag säger bara BRRR!!! Nu räcker det med kyla! -5 och solsken NU TACK! :)
Det är så vackert ute, men man kan ju inte njuta av det när det är så här! Sen att bilar, maskiner och apparater går i strejk är inte heller kul!!

Något mer som är väldigt vackert är den här bruden här under:

Vår Cira.


Men, vänner i dag lyckades jag ordentligt! :) Gjorde sååå mumsig middag idag, nästan så att man inte kunde sluta äta!! En lite egenkomponerad laxpytt eller wok kankse det bättre beskriver det. :)

Stekte iaf laxbitar först, tog ur dom och stekte sen en blandning av vitkål, sockerärtor, rödlök, paprika och morot. Saltade och kryddade med Santa Marias "lemon pepper dill-krydda" i kvarn! Lite honung och curry fick avsluta det hela, blandade i laxen och serverade med lite ris och en sås gjord på creme fraich, persilja och lite pepparrotsvisp (tycker bättre om den än riven pepparrot, vispen är mildare) När jag drog av det hela från plattan tärnade jag en avokado och strödde över! Det var HIMMELSKT jag lovar!!! :D


Jum jum! (om ni undrar vad det gula i bakgrunden är så är det en äggkorg som man kokar ägg i) :)


När jag jobbar så här mycket som jag gör nu så gäller det att försöka drömma sig bort på rasterna och tänka på
"nåt" roligt, "nåt" som man älskar så högt så det inte finns ord och som man längtar sååå efter! :)
Dessa gullungar:


Kolla in vilka starka "spindelmän"!!



Ha en fortsatt trevlig kväll vänner! //A

Kommentarer

  • Ann säger:

    Lät jättegott!! Passar mig utmärkt att få ett laxrecept precis just nu! Har i dagarna köpt lax men inte vetat vad jag ska hitta på med dom... TACK för tipset!!

    Ha're bra, trots för mycket kyla och jobb <3

    Kram

    2010-01-13 | 21:11:53
  • Pia säger:

    Håller med dig om att det är för kallt...

    Vilka go ungar :o)

    Ha en bra dag. Kramiz

    2010-01-14 | 10:01:37
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Bettan säger:

    Men vilka härliga bilder!! :) Och maten såg ju hur god ut som helst! Det blir till att testa. Tösen här hemma är galen i lax har vi märkt.

    Hoppas du hinner med att vila lite mellan arbetspassen och att du får ledigt snart igen.



    Sköt om er!



    Kramar

    2010-01-14 | 15:03:21
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com

Kommentera inlägget här: