Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Lämnat...

Kategori: Allmänt

... ifrån mig viktväktarna till My som ska ta över. I går höll jag mitt sista möte. Hade hoppats på att ännu fler skulle ha kommit, men jag kommer kika in lite då och då, så jag hinner nog träffa er igen ändå! :)

Har varit till doktorn idag, och fick bekräftat det jag misstänkte. Min kropp protesterar och skriker att jag ska lugna ner mig. Nu har jag kört på rött alldeles för länge, men medans jag gjorde det gav jag inte kroppen en chans att känna efter. Nu när jag börjat varva ner lite så kände den efter och då sköljde allt över mig som en jättevåg... All stress, alla måsten, en massa sorg mm mm mm...

Nu har jag gjort upp en liten plan med mig själv och jag ska även fortsätta med mina planeringar som gör att jag slipper en del av stressen efter jobbet (tex vad man ska laga för mat osv.).

I dag blir det en riktig vilodag, sitter i soffan med filten och datorn. I morgon ska jag tilbaka till jobbet och hoppas att det går bra och att jag slipper yrseln snart!

Ha en underbar dag// A

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Hoppas du får chansen att ta det lugnt nu! LYSSNA på doktorn!

    Sitter också i soffan med datorn förtillfället. Ätit lite lunch och tar det lugnt en liten stund. Edit sover gott i vagnen efter en tur till Kyrkis.



    Krya på dig nu vännen!!



    Kramar

    2009-09-29 | 12:27:42
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com
  • Smilla säger:

    Åh gumman det låter inte bra. Ta hand om dig själv, det är viktigt, fråga en som vet. Annars kan det gå riktigt illa.

    Det är bra att sitta i soffan och göra ingenting ibland =)

    2009-09-29 | 12:47:20
    Bloggadress: http://smillasplats.blogg.se/
  • Anita säger:

    Var rädd om dig, lyssna på kroppen! Har själv varit utbränd, känner igen med vad du skriver. Köp dig ett avslappningsband och lägg dig att lyssna på det varje dag. Det värsta med att hamna i utbräändhet är att man aldrig tål så mycket längre, men jag känner oxå igen signalerna tidigare och stampar till på bromsen då.

    2009-10-01 | 15:38:39
  • Helena säger:

    Hej Anna!

    Du får ta hand om dig själv mera...Det är ingen som tackar en för att man ska hinna med allt & alla måsten. Så lyssna på doktorn!!

    Det är tack vare mycket jag själv fick fibro på grund av förmycket stress och arbete..Visst det finns i släkten, men jag tror som läkarn sa till mig att jag fick min sjukdom tack vare detta..Och denna värk önskar jag ingen, jag hade hellre jobbat än att gå hemma dag ut & dag in...Så tänk dig för, så du inte drabbas av samma..

    Ha nu en fin helg! kram Helena

    2009-10-02 | 09:39:29
    Bloggadress: http://Titti40.wordpress.com
  • jessica säger:

    Du måste ta hand om dej själv också. Håller med de andra, lyssna på doktor. Hoppas du ledig i helgen så du får vila och mysa med familjen :) kramar

    2009-10-02 | 13:30:06
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com
  • Lena S säger:

    Mycket viktigt att lyssna på sin kropp...säger hon som är sämst av alla på att göra det :). Men det är en träningssak, det gäller bara att lära sig att vara uppmärksam på signalerna och bryta i tid.

    Mycket lätt att säga, men lite svårare att leva efter, men det är bara att kämpa på så kommer du dit ska du se.

    2009-10-15 | 22:35:24
    Bloggadress: http://lenaolivet.wordpress.com

Kommentera inlägget här: