Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Hur hände detta??!?!?!?!?!?

Kategori: Allmänt

..."Duktiga" jag har lyckats med att gå UPP 10 kilo!!!!! Hur f*n kunde detta hända?!?!?

Mja, okej jag vet hur men varför?!?!  Jag skulle kunna skylla på hur mycket som helst.....

Den största boven är att jag inte slutar TUGGA!!!! Sen kom "herr Stress" och "fru Sorg" och åt all motivation!
Vad får man då kvar?!
- JO: En 10 kilo för tung Anna som SKÄMS!!!!!

Morr....

Kommentarer

  • Pia säger:

    Bara att ta i med nya tag :O) Vad är väl 10 kilo mot det du hade från början....

    Tar hysch hysch metoden efer jul... Men det får inte bli mer då blir det sååå jobbigt.



    Kramar om

    2009-10-28 | 18:15:57
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Cornelia säger:

    Det är så¨sjukt lätt hänt!!! Nya tag vännen. Du grejjar det igen!

    2009-10-28 | 19:35:13
    Bloggadress: http://www.mia-caramia.blogspot.com
  • jessica säger:

    Bara att ta nya tag igen. Håller med Pia. Jag tycker du är jätte fin!! :) Kramar

    2009-10-29 | 13:40:14
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com
  • Anita säger:

    Har själv varit i stressperiod för några år sedan. Man glömmer bort vad man lärt sig, då kommer gamla vanor tillbaks. Och med den kilona. Du har ju fixat det en gång så du klarar det igen. Jag håller på och kämpar sedan ett år tillbaka, men det finns kilon kvar.

    2009-10-29 | 15:08:35
  • Lena Sundbom säger:

    "Det smyger sig på en"...och det stämmer faktiskt många gånger, man ser att oj ett kilo upp ena veckan och så ännu ett kilo upp andra veckan, men man tänker att ja ja det är bara ett kilo, det är lugnt...och helt plötsligt har det där ett kilo blivit tio kilo, och allt blir så mycket jobbigare. Men ofta brukar viktuppgången hänga ihop med sitt mående, och det är när man mår dåligt som man slarvar, och slarvar man mår man ännu sämre, det blir en ond cirkel. Mitt råd till dig är att för ett tag "blunda" för dom här extrakilona (men inte låta det rusa iväg ännu mer kanske) och försöka att fokusera på att bli bra i din mentala hälsa, att hitta balansen i all vardagsstress, ta dig igenom sorgearbetet, då kommer det till sist bli en naturlig del att med glädje sköta om din kropp också, med bra mat och motion, och då kommer också viktnedgången. Ibland måste man välja var man ska lägga sin energi, och ta en sak i taget, och enligt min erfarenhet så funkar det inte att försöka bli av med kilon så länge man har det jobbigt med sig själv. Det kan kännas som en lång och jobbig resa, men det är värt det när man har kommit dit att man känner att man behärskar sitt liv, och det är då kroppen kan "landa i sig själv" eller vad man ska säga. Det blev en lång, och lite djup kommentar kanske, men jag känner igen mig i det du skriver, jag förstår precis hur du känner och kanske hur du mår också, jag har själv varit där och jobbar varje dag med mig själv och sakta sakta kommer jag närmare mitt mål. DU kan också! Ta hjälp om du känner att det är övermäktigt, det finns bra folk som jobbar med att hjälpa människor, och många gånger kan det vara bra med en helt utomstående som ser saker och ting med andra ögon, som kan komma med tips och råd, som kan leda en tillbaka på rätt väg igen. Jag håller på dig, du fixar det här, med en hel del jävlaranama och med rätt hjälp så kommer du att hitta rätt! STOR kram på dig

    2009-10-31 | 09:15:59
    Bloggadress: http://lenaolivet.wordpress.com
  • Coyntha säger:

    Hej Anna! Det var länge sen jag skrev här. Det är lite synd att du har gått upp 10kilo men du vet hur man gör för att tappa dem igen.

    Vad jag ser är att ditt livsstil hjälper inte. Att vara så stressad hela tiden är en av de faktorer som gör oss att gå upp i vikt. Tyvärr har du inte prioriterat dig. Allt annat går först.

    Jag tror att det är vad du gör lite fel! Jobbet är inte allting. Du måste ha tid för dig själv också! Typ, att älska dig själv är det första steg!

    Ta hand om dig!

    Du vet att om du äter bra och motionerar du kommer att orka bättre och mår bättre!

    Kom igen nu!!

    Kramar.

    2009-11-01 | 12:03:45
    Bloggadress: http://www.coyntha.wordpress.com
  • Amanda säger:

    Hej Gumsan min!



    Skulle vilja se era frisyrer!!! =)

    Idas frisyr som du prata om o göra och så DIN såklart!!! Knäpp o visa!!!!!!!!!!!!!

    2009-11-01 | 12:34:33
    Bloggadress: http://amandahedesunda.blogg.se/
  • cecilia säger:

    du är verkligen inte ensam.. har nyss upptäckt samma sak när de gäller mig... (kramar om)

    2009-11-02 | 09:19:09
    Bloggadress: http://cettcilias.blogg.se/
  • Madeleine Andersson säger:

    Hej Anna!

    Gör som jag: läs din egen blogg från början, det funkar för mig.

    Kom hem från Cypern igår, New York i septmber o Turkiet i juli och NU ska jag läsa hela din blogg och börja gå på vv-mötena igen!!

    Det går, det vet vi både du o jag!

    Önskar att jag bodde närmare sådana som du, mina förebilder vad gäller viktminskning, men det duger gott att läsa din blogg!!

    Kram på dig! Du verkar så himla gullig!!! PEPP!!!!

    Madeleione

    2009-11-03 | 10:27:51
  • Åsa säger:

    Söta du! Jag hejar på dig, har precis också haft en sån svacka men han reagera när jag hade gått upp 4 kg annars är det så himla lätt hänt att det bara rullar på. Kom igen jag hejar på oss! =)

    2009-11-23 | 12:45:36
    Bloggadress: http://www.sotsaken.blogspot.com

Kommentera inlägget här: