Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Köttfärspannkaka 6p/port

Kategori: Recept

Jag ändrade vissa delar av receptet för att jag inte hade allt hemma, men jag skriver ut originalet! :)


4 port.

2 ägg
2 dl vetemjöl
3 dl lättmjölk
½ tsk salt
½ tsk vitpeppar
½ tsk vitlökssalt
1 tsk flytande margarin
300 g nötfärs (max 10%)
1 gul lök
2 msk tomatsås
2 msk riven ost

Vispa ägg, tillsätt mjöl och mjölk växelvis. Blanda i kryddorna. Lägg bakplåtspapperi en liten långpanna och häll i smeten. Grädda den halvfärdig i ugn 175 grader i ca 20 min. Stek färs i margarinet i en stekpanna, Rör ner hackad lök, tomatsås, salt och peppar. Bred färsen på pannkakan och strö över ost. Ställ in i ugnen i ca 30 min.


psst...Det är extra mycket ost på just den här biten ;)

Kommentarer

  • C säger:

    Jag brukar krydda med tacokryddor(då tillsätter jag inget annat än löken och osten enl. originalreceptet) och även strö över en burk majs sen så rullar jag ihop allt så att det blir som en rullrtårta och äter med grönsallad, ett absolut måste är vitlöksdressing eller tzatsiki till det hela... Mums

    2009-02-18 | 08:56:05
    Bloggadress: http://nyttoliv.blogspot.com
  • camilla säger:

    Ja du denna är verkligen super god och populär här hemma.

    2009-02-18 | 09:07:40
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Linda säger:

    Nämen vilket roligt recept!!

    Detta måste testas..kanske på söndag:)



    Kram

    2009-02-18 | 18:43:04
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Anita M säger:

    Hur många points är det per portion??

    2009-02-19 | 07:25:12
  • Anita M säger:

    Hoppsan såg inte att points antal stod överst.

    2009-02-19 | 07:26:29
  • Cilla säger:

    Det här är helt klart en favorit! Super smarrigt =)

    2009-03-09 | 13:03:28

Kommentera inlägget här: