Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Lördag...

Kategori: Allmänt

...och så fruktansvärt trött!!! Vet inte vad jag ska ta mig till, det är nästan omöjligt att få upp ögonen på morgonen! :(

Dags för jobb idag igen, börjar kl 14 och så får vi se hur sent det blir. Men innan dess ska jag och barnen åka in till Tierp och gå på teater. Ska bli mysigt att åka ut på något med mina älsklingar!

I går var vi till svärföräldrarna på middag. Det blev kyckling med ris och även yoghurtglass till efterrätt,vilket var väldigt gott, som alltid där hemma :)
På kvällen när jag och gubben tittade på idol, så unnade jag mig en munk. Hade ingen aning om points på den och tänkte inte så mycket på det heller. Nu i morse slog jag upp det och skaplig chock jag fick då!!!! En munk (doughnut alltså) är nämligen 8 points! Nog för att det är farligt gott, men inte alls värt 8 jäklarns points!!
Jag som knappt hinner träna något den här veckan heller, kommer väl ha ett + på vågen på onsdag (har varit lite slarvig med pointsen ett par dagar, främst pga trötthet) :( Nä nu är det jag som har stenkoll dom sista dagarna av den här veckan!!!!

Laxen jag gjorde igår är väldigt enkel. Skär en skåra i en laxfilé (4p) fyller skåran med 1 msk Cremé Bonjour med ädelostsmak (1,5p) strö över lite citronpeppar och sen in i 200 grader i ca 15-20 min. MUMS! :)

I morgon är jag ledig och vi ska sticka iväg till stan och handla vinterskor till barnen samt storhandling av mat!

Ni får ha en underbar lördag, kära läsare! :)

-kram-

Kommentarer

  • Jessica Lindell säger:

    De lätt mysigt med middag :)

    Och maten lätt god.. mums.. hihi..

    hoppas du får en bra dag på jobbet..



    kram

    2008-11-15 | 10:46:55
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com
  • Åsa säger:

    Waow grattis till målvikten! Hur kunde jag missat detta???! Har varit dålig på att blogga nu de semaste dagarna pga svacka i psyket men att jag missat ngt så stort!!! GRATTIS igen!

    2008-11-15 | 12:43:08
    Bloggadress: http://sotsaken.blogspot.com
  • Amanda =) säger:

    Heeej Gumman!

    Nu har jag läst massor så nästan ögonen trillat ur på mig! Har inte varit in här på länge, då jag är usel på att komma ihåg adresser och alla bloggar hit och dit men nu har jag luuusläst din!! :) och det är fruktansvärt bra!



    Ännu en gång GRATTIS till din målvikt! Du är fruktansvärt duktig! Massor massor med kramar!



    Hoppas allt är bra med er där hemma och att ni håller sjukorna borta :)



    Leker gärna i veckan!



    KRAMISAR!

    2008-11-15 | 14:06:56
    Bloggadress: http://amandahedesunda.blogg.se/
  • camilla säger:

    Ja den där laxen lät ju god och framförallt smidig ;)

    Var det 8points i en munk!! Herre gud .....ja det är det definitivt INTE värt.

    Ha en bra kväll på jobbet

    Kram

    2008-11-15 | 14:34:36
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Linda säger:

    Här kommer en hälsning fr en lika trött Linda.

    Vad kul med teater, vad blev det för nåt?

    Det är inte varje dag man går på det.

    Själv ska jag på bio snart..



    Lycka till på jobbet idag.



    Kram

    2008-11-15 | 15:51:02
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Bettan säger:

    Hej hopp! Hoppas du får lite extra energi snart =)

    Lunchar gärna på onsdag. I Tierp eller? Har ju typ ingen aning om vad som finns där, haha!

    Bara det finns barnstol där så ska det gå att ordna skulle jag tro =)

    Kom nyss in efter en snabb prommis, kallt men skönt. Måste köpa lite tjockare byxor tror jag, bara svider om låren nu.

    Många kramar

    2008-11-16 | 10:54:08
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com

Kommentera inlägget här: