Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Vem är jag då??! Och hur har denna dagen varit?!

Kategori: Allmänt

Jo, vem är jag?! Anna , gift tvåbarnsmamma på snart 24 år.... så skulle  jag väl beskriva mig för dom flesta tror jag. Men nu har jag startat den här bloggen av en anledning som tar upp  väldigt stor del av min vardag just nu, nämligen min vikt o min viktnedgång. Och det är väl med det ämnet dom flesta inleder en konversation med mig nu för tiden. Men det tycker jag bara är roligt. Jag blir så himla peppad av alla människor som kommer fram och säger en massa snälla saker!!!

Idag har det varit en sån där "sådär-dag"  Ingen ordentlig träning och då får jag alltid dåligt samvete. Har cyklat en sväng med min son och så har jag dammsugit och dom sakerna går ju pulsen upp lite av iaf. :) Längtar tills i morgon när jag får ge mig ut i spåret o jogga igen!!! Lunchen var iaf en av hela familjens favoriter. Sötsur gryta m vitkål och ris. En riktig 5 poängare!! Recept kommer!! :)

Måste oxå skriva att jag åt så himla god o points-snål lunch igår!! Bara 3,5 points! Blandade 3 msk lätt keso m persilja, 3 skivor rökt skinka, vitlök, sallad tomat o gurka. Till det stekte jag potatis, helt utan fett. Och så skivade jag upp ett päron o la på tallriken m lite salladskrydda på!! MUMS!Synd att jag inte har någon kamera just nu men så fort jag får hem en så kommer jag lägga upp bilder på både maträtter och på hur jag såg ut när jag började min viktresa och skrev in mig på viktväktarna!

För övrigt har vi haft trevligt besök av en av mina kompisar och hennes två flickor

Kommentarer

  • Pia säger:

    Jättekul att du starat denna blogg...Kommer att följa den noga.

    Måst bara få säga att du har varit och är helt UNDERBART DUKTIG...



    Kram från en stolt mamma

    2008-06-14 | 11:02:59

Kommentera inlägget här: