Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Träningsförslag

Kategori: Mina tips

Jo hörrni! Tänkte tipsa om träningsupplägg. Jag tycker det är en bra mall och så kan man göra om det för att det ska passa just ditt liv! :)

Dag 1: 30 minuter på bandet, eller utomhus + funktionella styrkeövningar utan redskap + stretch.

Dag 2: 10 min konditionsmaskin som uppvärmning + lite tyngre styrketräning med redskap eller maskiner

Dag 3: 30- 50 minuters kondition (känn efter hur kroppen känns). Om du är på gymmet kan du varva 10 minuter på olika stationer. Tex, löp-bandet, cykel och roddmaskin ELLER ta en löprunda utomhus!

Dag 4: samma som dag 1

Dag 5: samma som dag 2, fast andra övningar.

Dag 6: Intervallträning. Blanda kondition och styrka. Typ 1 minut styrka/2 minuter kondition ELLER gå på ett pass, typ zumba, kickbox eller dyl.

Dag 7: En skön längre promenad utomhus.

Nu kommer jag skriva en sak som är jätteviktig!! Som jag ännu inte lever efter själv, men jag försöker och jag börjar lära mig eftersom kroppen drog i nödbromsen för drygt 3 månader sedan!

Lyssna på din kropp och vila om den känns sliten eller stel!! Det är viktigt att lära sig att slappna av oxå!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: