Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Tack så jättemycket...

Kategori: Mina tips

För alla fina kommentarer, blir jätteglad och känner att det här kommer att vara toppen om dom sista kilona blir lite segare att gå ner!! *Jag behöver er* :)Till dom som undrar så går det självklart bra att länka min sida...

...att stå och diska ett berg i en halvtimme i den här tiden på dygnet är för övrigt är INTE lika kul alltså! ;) Men det har inte hunnits med under dagen... har haft finbesök av bästa vännen med son, tagit promenad och lunchat ihop, bland annat... Sen har man ju varit och grattat mamsen oxå, såklart..

Till lunch blev det en mumsig kesoröra med räkor, recept lägger jag i nästa inlägg... Det är en favorit som jag ofta äter, speciellt på sommaren!! Till kvällsmat blev det gröt.

Har blivit tillfrågad om jag kan lägga ut lite tips på vad som har funkat för mig inom kost och motion... Så här kommer det :)

*  Dricker mycket vatten!! Minst 2 liter om dagen.

*  Äter havregrynsgröt varje morgon, håller igång magen bra :)

*  Äter aldrig av min motionspoints

*  Dom dagar jag tränar hårt äter jag alla mina dagliga points (23 st för tillfället), de dagarna jag tar det lite lugnare försöker jag spara åtminstone 2 points.

*  Tror jättemycket på varierad träning så att pulsen går upp olika mycket vid varje träningspass..

*  Jag tränar: Stavgång 1 gång i veckan, Simning 2ggr i veckan jogging 2-3 ggr i veckan och powerwalk 3-4 ggr i veckan, oftast blir det en powerwalk innan simningen..

*  Går på viktväktarmöte varje vecka och stannar alltid kvar på lektionen.

*  Har aldrig missat att skriva checklista på vad jag äter!!!

*  Mäter min kropp var fjärde vecka

*  försöker sova minst 7 timmar varje natt, helst 8.

Dom här grejerna har hjälpt mig att hålla min motivation uppe och att gå ner i vikt!

I morgon är det vägning vid 11:30!! Hoppas verkligen jag gått ner mina 0,7 så jag får min 10:e stjärna = -30 kg! *Wish me luck*

Nu ska gubben snart sticka till jobbet och jag ska äta lite jordgubbar och sen sova!!

Natti natti
(psst, idag anlitade jag mamma att knäppa kort på mig så så fort hon mejlat över dom lägger jag ut "inskrivningsbild" och "nutidsbild")

Kommentarer

  • camilla säger:

    Åhh vad roligt väntar

    Ja du ser ju ut till ha varit "stenhård" men visst det är ju det som hjälper:)

    Jag har börjat fundera på om jag ska låta bli att äta mina AP ett tag och se hur det fungerar.

    Lycka till nu idag och jag hoppas du får din stjärna;)

    Kram

    2008-06-18 | 07:48:48
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Ner40kg säger:

    hittade ju tips här ;D

    2008-09-18 | 23:56:59
    Bloggadress: http://ner40kg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: