Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

8 januari 2013

Kategori:

Ja, hej och hå!! Här bestämmer man sig för att på JULAFTON då får jag äta precis vad jag vill! Men BARA på julafton! Vad händer?? Jo det är den 7 januari innan Anna tar sig ur socker/äta skräp-dimman! Och i släptåg har jag oxå en helg med vidrig magkatarr då jag har pendlat mellan tv-soffan och sängen! Tror aldrig jag har sovit så många timmar på en helg! Tur att jag hade det bästa sällskapet iaf! <3
 
Jag kan inte släppa helt, jag vet det, inte ens en dag. Jag måste planera min unnanden och det låter skittråkigt MEN jag måste ta med i beräkningen att jag mår jättedåligt av att äta fel! Och det är inte värt det. Jag kan äta gott och även onyttigt ibland bara jag tänker mig för HELA TIDEN.
 
Jag gick upp 2 kilo över jul och nyår, kändes jättejobbigt men i morse när jag ställde mig på vågen så var dom borta! Då kom mer motvation. Jag är väldigt nära mitt nästa delmål och jag SKA nå det innan skolstart den 21.
 
Som sagt så var magkatarren (som jag inte känt av på jättelänge) inte nådig i helgen. Därför tänker jag nu köra en mild detox. Inga naturläkemedel eller svält eller annan galenskap. Mycket vatten, frukt och grönsaker, nötter, kyckling och lax. Till middag kommer jag köra havregrynsgröt, för magens skull. Jag kommer inte hårdträna, men pw, lite intervaller och lättare styrketräning är planen. Lite drygt en vecka (Tur att jag har mycket att göra då min fina åker till Egypten..) har jag tänkt köra, sen blandar jag in potatis, bönor och lite annat smått och gott! ;)
 
Har beställt klänning till finsittningen den 25:e nu och jag hoppas jag blir nöjd. Hade tänkt prova den i butik först men den var såklart slut där... Bilder kommer sen.
Skolstarten närmar sig och jag är nervös men förväntansfull!
 
Idag blev det en ordentlig pw I SOLEN, med lite intervaller. Var ute lite drygt en timme och jag tror det sög musten ur hunden. Han har sovit hela eftermiddagen! :)
Jag fick istället härlig energi och massor med endorfiner. Härligt att jag oxå sprang på min "guru" Karin! Hon var min viktväktarkonsulent förut och har alltid stötat mig på bästa sätt!! :)
 
 
 
Efter att ha tagit mig runt hela bruket så fick jag för mig att ge mig ut i skogen för att utöka rundan! Fy bövelen vad jobbigt det var att pulsa i snö med skare! Mjölksyra och rejält med flås kan jag lova!! :)
 
 
Nedräkning nu tills barnen kommer tillbaka! Saknar dom som fasen nu!
Men nu är det dags att fixa gröt-middag! Kul att ni fortfarande hänger på trots dåligt med uppdateringar!!
Kram till er
 
 
 
 

Kommentarer

  • Pia säger:

    Allt låter toppen... håll i det du börjat på!!

    Kram // mamma

    2013-01-08 | 20:49:14

Kommentera inlägget här: