Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Intervention mm

Kategori:

Ta nu inte detta på fel sätt! Jag vet att för att gå ner i vikt och få ett hållbart resultat är det absolut inte pulverdiet eller svält som gäller, MEN den här veckan är det pulver som gäller och det är pga mitt sockerberoende... Det har eskalerat rent åt helvete för att tala klarspråk! :( Jag kommer inte riktigt ur det och mättnadskänslorna är oxå borta. Jag har inte gått upp så ycket i vikt (tack och lov) men det är väl bara en tidsfråga det oxå... Det är dags att ta tag i det här. Jag vill ha bort dom här sista 10 kilona, jag vill äta mindre portioner och myket mindre socker igen. Jag behöver en kickstart och en tankeställare, en knäpp på näsan! 5 shakes om dagen, vatten och promenader!
24 augusti ska jag på bröllop och då ska jag ha huvudet högt, vara målviktig och stolt över mig själv!! :)
 
Fortfarande mycket i skolan (börjar gå upp för mig att det nog alltid kommer vara så) och det är svårt som attan....
 
Barnen och jag har haft en riktig kalas-helg! Dottern fyllde år i tisdags så nu när dom kom till mig var det dags att fira! 6 år går väldigt fort! I går, lördag, hade vi både prinsess-kalas och "vuxen"-kalas för släkten. Mycket godsaker och paket blev det och en nöjd tös somnade som en stock framför melodifestival-finalen. :)
 
Idag var det dags att spendera sparade slantar för barnen. Dom var så glada över att få handla för sina egna pengar. Ida shoppade gosedjur och tingeling-film, Oscar bobcat och gosedjur och Elias ett tv-spel.
Efter det var det dags för dagens kalas. :) Kärlekens födelsedag! Whisky-älskare som han är så var det det han fick av mig.. bara hoppas att den smakar bra oxå! :)
 
 
Och ja...uppdateringarna av bloggen ska bli bättre! <3

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Ja men ibland tycker jag att det är okej att köra lite pulver bara man vet orsaken till det. Det är klart att man kanske går upp igen om man inte ändrat beteendet så det är ju det man vill åt men det är som du skriver en kickstart. Lycka till! Har ju själv kört med modifast vad kör du?

    2013-03-22 | 06:12:08
    Bloggadress: http://Viktinfo.wordpress.com

Kommentera inlägget här: