Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Fredag igen

Kategori:

Man har alltid sagt, ja i vuxen ålder iaf, att tiden går fort! MEN det här är ju löjligt!.. Dagarna rusar ifrån mig snart och jag tycker nästan att det bara är måndagar och fredagar! ;)
 
Den här veckan har det varit jättemycket i skolan, grupparbete, redovisningar två inlämningar av skriftligt material och tenta. Nu är allt inne och klar och jag hoppas inget behöver göras om! ;) Nästa vecka börjar ett nytt moment och vi fördjupar oss i ämnet epidemiologi!
 
Jag har precis blivit klar med det sista och är kvar i Gävle. Snart ska jag packa ihop mina saker, handla och sen åka hem till barnen så "mamma-veckan" kan börja! :) Den här veckan fick jag "bonus-träffa" dom i tisdags då jag och storasyster tog våra kids till leklandet för en massa bus..
 
Mat och träning då... inget jag egentligen vill prata om just nu. Ni som har följt mig vet att jag måste träna för att ha motivation och till att äta bra, tvärt om går tyvärr inte vilket är en jävkla synd Träningen är verkligen min grund.
För en vecka sen var klant-Anna framme och jag halkade olyckligt och gjorde illa min axel. Igår var jag till läkaren och det konstaterades en spricka i ledkapseln. Läker av sig själv men det tar tid. Jag tror att jag snart kan röra axeln såsom man gör när man springer så den motionsformen tar jag upp på måndag! Men zumba och styrka får vänta någon vecka till för det hugger så fruktansvärt vid vissa rörelser...crap...
 
I onsdags eftermiddag/kväll var jag på en liten hedesunda-turné vilket var jättekul! 3 barndomsvänner fick sig ett besök och då känner man verkligen att det är alldeles för långt mellan gångerna!!
 
Igår bjöd kärleken på bio, vi såg senaste Die Hard filmen och den var okej, mysigt att komma ut och göra något iaf men synd att man sitter så obekvämt (är det åldern tro?!) :)
 
Nu har jag suttit och skrivit på datorn sen 08 i morse (klockan är nu 14) så nu börjar fingrarna göra rätt ont. Helgen blir lugn så jag kan nästan lova att det blir åtminstone en uppdatering då! ;)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: