Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

PMS

Kategori: Allmänt

Idag har jag känt mig förbannad... Hela dagen! Det har gått från en molande konstant hunger till sötsug till en bubblande vrede med tillhörande trötthet och tjurighet! Skrämmer slag på familjen och mår skitdåligt själv av det!!
Om två veckor ska jag iaf göra ett försök i kampen mot PMSen. Jag ska börja äta en speciell sorts å-piller som man ska må bättre av... Jag hoppas verkligen det...

I morse var det vägning och vågen visade -1 kg. Känns okej men såklart inte helt nöjd... Som vanligt...

Ofta när jag har vägt mig så brukar jag passa på att äta nåt som jag har längtat riktigt mycket efter i veckan. Det behöver inte vara något onyttigt, men oftast är det ju det... Känns bättre att äta det då eftersom det är långt till nästa vägning. ;) Idag blev det baguette och mörk choklad. Mmmmm!!!

Under ca 2 timmar idag mådde jag riktigt bra för då pratade jag med fina L i telefonen. Det är en otrolig spridning på samtalsämnen när vi pratar kan jag lova! Haha! Och jag har alltid ont i mina käkar efter samtalet pga allt skrattande!! <3

Funderat mycket idag på upplägg utav träningen. Skulle ju behöva få in en vilodag (har tänkt mig tisdagar) men det är svårt eftersom det är 7 pass (förutom promenader) som jag vill få in på en vecka. Men jag tror jag har kommit på en lösning. Uppdaterar mer om det senare. Ska klura lite till först. :)

Dagens träning satt långt inne pga PMSen. Ville bara smälla till någon på käften och sen gå och sova!!!
Men sent om sida pallrade jag mig ut på en pw-uppvärmning och när jag kom hem körde jag rygg, biceps och triceps. Inte alls lika roligt hemma som på gymmet men jag är väldigt glad att det blev av!!... Annars hade jag nog varit ännu argare i morgon...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: