Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Milen

Kategori:

Idag ville jag chocka kroppen lite vid löpningen. Den är ju van med att jag springer ca 6km varje gång. Men idag, med mitt nya fina vätskebälte, siktade jag på 1 mil. :)
Efter ca 5 km kom en stor endorfin-våg och få kändes det verkligen som jag kunde springa hur långt som helst! Svårt att trovärdigt beskriva hur underbart det är för personer som inte har upplevt det! :)
Fördelar med vätskebältet, som jag fick av Erik i present, var förutom att det var toppen att få skölja munnen och dricka lite ibland, man förbrände ju lite extra när man bar på extravikt och så var det lättare att hålla fokus på en bra hållning och hålla magmusklerna spända! :)
När jag kom hem var jag lyrisk! 11,47 km hade jag sprungit.
Jag har bara sprungit så långt som 1 mil en gång förut. Då gjorde jag det på 1 timme och 25 min.
Idag sprang jag milen på 65 min och det är jag mycket nöjd med! Tiden ska dock förbättras mer och mer såklart!

På eftermiddagen kom nära och kära och firade min födelsedag i efterskott. Jag fick bl.a. 2 vackra orkidéer! Min favoritblomma och det verkar som att dom gillar mig oxå! Blommar jättemycket nu här hemma! :) Sen fick jag ett träningslinne, 300 kr på intersport en duk som mamma vävt och en vacker glasskål! Jättenöjd! :)
Och nyttigt fika hade jag oxå. Serverade mina goda gi-bullar och så gjorde jag proteinbollssmeten och plattade ut den till en botten. Sen la jag vispad grädde, vindruvor och lite hackad mörk choklad på! Mums!! I stället för tårta! Men jag glömde såklart knäppa kort på den...

I går bloggade jag inte pga att både appen och datorn tydligen inte ville att jag skulle göra det! :P
Jag och Erik körde axlar och triceps på gymmet. Det var ett bra pass men ingen av oss tyckte det gick superbra och jag blev förbannad när jag inte orkar det jag vill och då blev jag negativ om allt på min kropp igen....
På kvällen blev det restaurang (utan efterrätt) och bio. Rekommenderar varmt The dark knight rises!

Nu blir det lördagsmys med min stora lilla kille, "Ille"! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: