Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

ZUMBA

Kategori: Mina tips

 
I april 2011, blev jag övertalad (med min självbild var det långt ifrån självklart att ställa mig i ett rum fullt med människor och skaka rumpa) till att prova på zumba!
Jag fick blodad tand direkt och har dansat/tränat regelbundet sedan dess.
 
Det är sjukt roligt, jobbigt och med grym musik!
Många är rädda för koreografierna, men ger man det några gånger så känns det bättre. En gång är ingen gång! :)
Sen är det inte det viktigaste att göra rörelserna exakt rätt. Huvudsaken är att du rör dig och att du har roligt! Jag går ALLTID därifrån med ett leende på läpparna!
 
Jag har gått ner många kilon tack vare zumban och när jag har mått dåligt eller inte ätit rätt så har zumban hjälpt mig att inte gå upp i vikt. Jag har kunnat stå still längre perioder, vilket inte var möjligt tidigare. Om jag då tittade på ett geléhallon så gick jag upp 2 kilon. ;)
 
En annan sak som jag brukar säga är: "Jag vet inte om det är zumban som jag är beroende av eller om det är Maries energi"
"Min" zumbainstruktör, Marie, är ett glatt energiknippe i sina bästa år som har dansat nästan hela sitt liv! :) Full av power kör hon skiten ur oss 2 ggr i veckan i Hedesunda och även 1 pass i Hagaström.
Passen innehåller en massa skoj, från aerobic-dance-uppvärmning till tunga reggaeton, härliga latinolåtar och de senaste partylåtarna i högt tempo! Sen avslutas det hela med lite styrka och stretch!! 
Jag är så imponerad av denna brud och hon ger mig, och många andra, så mycket motivation!!
 
Kika in på hennes hemsida http://mariesandmark.se och titta på klipp från zumba-passen, vilka tider hon kör och spana in alla strängar som denna zumbainstruktör/frisör/sångerska/mamman har på sin lyra! :)
 
Och sist men inte minst! Letar ni efter en härlig motionsform som man blir glad av (och känner att man lever) ;)
 
PROVA ZUMBA!!
 
 
 
 
Ha nu en fortsatt härlig lucia! :)
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Åh va glad ja blev när jag läste ditt inlägg!!! Det glädjer mej att ja kan ge dig energi och motivation... Du är för den delen grymt duktig med alltid ett jävlar anamma!!! Bra kämpat där Anna!!! Pöss på da

    2012-12-13 | 17:30:16

Kommentera inlägget här: