Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Presentation, VV och nystart

Kategori: Mina tips

Nystarten är igång! Taggad, inspirerad, motiverad och glad! :)

Tänkte börja med en liten presentation av mig (för nytillkomna och för att fräscha upp minnet på er andra) och oxå prata om varför jag väljer Viktväktarna och slå hål på lite fördomar kanske. ;)

Jag heter Anna, 28 år och ensamstående med tre underbara ungar på 2, 5 och 9 år. :)
Jag är utbildad Viktväktar-konsulent, men jobbar inte som det nu. Jag har mer eller mindre kämpat mot övervikt sedan jag var 13 år. Under graviditeterna har jag haft det jobbigt med mycket viktuppgång.
2008 klarade jag för första gången att komma ner i målvikt, med hjälp av VV, men sen kom barn nummer 3 och jag var uppe på hemska siffror igen. (Allt finns att läsa här på bloggen) Nu har jag sedan januari 2011 tagit det lugnt med min viktresa (2008 gick det för fort) och har nu gått ner ca 35 kg. Jag har ca 12 kvar till mitt mål och det är alltid sista biten som är svårast.
Jag brinner för kost, hälsa och träning. Jag är helt säker på att jag kommer jobba med det här och väntar nu på intagningsbesked från högskolan och hälsopedagogprogrammet.

Jag är sockerberoende och det är ett helvete många gånger, men man måste lära sig att leva med det och alla knep och tricks som hör till. ;)
Jag väljer VV för att:
Det bygger på vetenskap
Det är ingen mirakeldiet
Inga förbud
Det är en livsstil
Det är Sveriges fjärde största varumärke vilket gör att vi är många som sitter i samma båt.
MEN:
Det är också lätt att "lura" programmet. Hålla sig inom pointsen, tom gå ner i vikt men ändå äta fel! Man måste vilja! Man måste bestämma sig och det betyder inte att det aldrig går åt helskotta men det går alltid att "börja om" nästa dag! :)

Nu har jag varit ifrån VV ett tag och har en del att läsa på! ;) Jag kommer dela med mig av allt! Tycker om att skriva och jag har flera gånger nu fått frågan om att göra något som det här, så vi kör! :D
Har tänkt ha fredagar som vägningsdag och jag har som sagt ett par vänner redan som är på och jag hoppas vi blir fler som kan peppa och peppas!! Ni får vara anonyma eller hojta till! Här, på mail eller instagram.

Nu har jag svamlat tillräckligt och det är dags att hämta barn!
Förmiddagen har bestått av 50 min rask promenad och lite styrka för att känna hur kroppen känns (jag överansträngde mig rejält i augusti och kroppen strejkar lite än)!
Frukost var en protein-smoothie, 2 knäckemackor och en kopp te.

Lunchen blev grönsaksgratäng med kassler för 6pp. :)

Åsikter? Tips? Annat? Let me know!

Kram

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Skulle man kunna få recept på kassler gratängen? Ser smaskig ut!

    2012-12-04 | 12:23:52
  • annacarina säger:

    hej anna!
    en liten fråga hur har du tänkt, att köra vv här på nätet?
    Behöver dig verkligen, har saknat dina peppande och glada tillrop..
    Kramar annacarina

    2012-12-04 | 18:02:51
  • Lisa säger:

    Härligt att du är tillbaka i VV-svängen! Började följa dig när du var vv-konsulent och jag googlade på ordet.
    Kör själv vv men det går tröööööögt som f#n just nu. Har ca 8 kg kvar till mål och jag måste dit. Det bara är så.
    Jag fortsätter följa dig!

    2012-12-04 | 20:33:21
    Bloggadress: http://lisashalsoresa.blogspot.com
  • Ida säger:

    Hej Anna! Kul att börjat med vv igen! Nu saknar vi ju konsulent i Tierp..:) jag har varit med i 3 månader! Är toppen nöjd!

    2012-12-04 | 20:58:31
  • Lotta säger:

    Härligt att du är tillbaka. Hoppas att vi kan dela med oss till varandra. Jag har ju hjälp via sjukhuset men har ju varit viktväktare så det finns trots allt i mina tankar.
    Välkommen till mig någon gång!
    Lotta

    2012-12-04 | 21:59:57
    Bloggadress: http://Viktinfo.wordpress.com

Kommentera inlägget här: