Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

GI Dag 8 och 9

Kategori: Mina tips

Äntligen har jag fått sjunka ner i soffan, nyduschad med en filt! :) Tog sin lilla stund idag. Efter zumban var det lite bökigt med nattningarna och så såg det för jäkligt ut i köket (inte bra med fotbollsmatck samtidigt som Erik är ensam med barnen).
Gick lite bättre på zumban idag, men det känns fortfarande konstigt i kroppen, svårt att förklara, men mådde även lite illa ett tag... Hoppas det bara blir bättre och bättre nu!!

Anita och Mikaela hade lite funderingar och jag svarar er båda genom den här bilden:



Detta är min "bibel" nu. Jättegoda recept och tips och pepp på vägen. Jag behöver inte räkna GI-värden, jag har inte kollat så mycket på nätet efter recept (fast jag vet att arla.se har bra) och eftersom det är rivstart så är det väldigt strikt med kolhydraterna dom första 3 veckorna och likt LCHF, den fjärde veckan kommer jag börja baka GI-bröd och även äta fullkornsris/pasta, bulgur och bönor bl.a. :)

Jätteroligt att få kommentarer, frågor, pepp och feedback!!! :)

Frukost idag, blev faktiskt 3½ thaifrikadeller från igår (jättegoda), ½ apelsin och en kopp te.
Idag gjorde jag en väldigt god färsfylld aubergine till lunch (måste lägga in det receptet till er också!)
Mellis: ½ avokado med en klick skagen
Middag ½ grillad kyckling med sallad
Efter träning: Blåbärs/proteinsmoothie

I går  blev det thaifrikadeller till lunch och lax i foliepaket till middag. Till mellis i parken blev det isbergssallad,avokado och skagenröra. :)

Måste oxå berätta om min nyfunna påhittighet! :) Barnen ville såklart ha lite lördagsgodis igår och Ida valde GLASS! Nu är det så att hon är lika galen i glass som mig, men jag kunde ju inte äta den glassen eftersom det är så mycket socker i den. Och jag hade inte tid att göra egen, eftersom jag ville äta tillsammans med älsklingarna.
Då blev det så här:
Slängde lite äppelbitar i en stekpanna med lite smör och kanel, till det blev det en klick osötad vispgrädde och så lite hackade nötter på toppen! :) På så vis fick jag också en skål när dom andra åt glassen! Och utan att jag blev sötsugen efteråt!! ;)


Nu är huvudvärken ett faktum och i morgon är det måndag igen!
God natt kära vänner!// A

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Jag tycker du är superduktig :) har kört igång idag jag med. Har väl gått sådär- har svårt för ägg o kräktes nästan när jag åt omeletten.

    Sen

    Åt vi soppa till lunch- inte i min smak de heller. Så nu blir det nog mer sallader o rester från dagen innan till lunch!



    Vad är det för protein du använder till smoothien? Letar efter ett jag med- men vet inte vilket jag ska välja ju!



    Hoppas allt är fint? Kramis

    2011-09-19 | 13:52:37
    Bloggadress: http://emlisch.blogg.se/
  • mikaela säger:

    skala äpple och skär i bitar. Ha på lite kanel och värm lite i micron och ät med lite osötad grädde..

    2011-09-19 | 20:13:11
  • mikaela säger:

    En variant till det du gjorde...

    2011-09-19 | 20:15:35

Kommentera inlägget här: