Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Dag 7 och vägning

Kategori: Allmänt

Ja, nu har jag rivstartat i en hel vecka! :) Blev inget skrivet igår för det blev lite nattningsstrul och sen fastnade jag vid en film :)

Märkte igår att det är dags för "den tiden på månaden" och blev förvånad för att jag inte hade suktat efter mjölkchoklad som jag brukar. Hela min kropp brukar skrika efter det, men det har varit väldigt lugnt på den fronten.
DÄREMOT blev jag väldigt sugen på en smörgås i går kväll!! :) Vad hittade jag då på?! :) Jo jag tog dubbla stora salladsblad, på dom la jag lite keso, gurkskivor och ½ avokado och lite kryddor. Vek ihop som en wrap och åt tillsammans med en kopp hett te!! :) Funkade bra tyckte jag!

Vad åt jag igår då?!
frukost: Äggröra med avokado och kalkon
lunch: kycklingfilé med blomkålsmos och rostade cashewnötter
mellis: blåbärssmoothie
middag: fläskfilégryta med haricots veres (stavning?) Recept kommer!
kvällsfika: Te och "smörgås"

Barnen åt popcorn som fredagsmys och jag smakade inte en enda!! Helt otroligt!

Så nu har jag och barnen vaknat denna lördagmorgon, som ser ut att bli regnfri! Snart ska vi gå och äta frukost. Eftersom det är dag 8 idag, vilket innebär ny vecka, så ställde jag mig nyss på vågen!
RESULTAT EFTER VECKA 1:

-2,2 kg (totalt -25,3)

Känns bra!!! Nu är det bara 3 hekto innan jag väger under 90! LÄNGTAR!!!! :)

Nu hoppas jag på en mysig dag med mina barn. Elias hade önskemål om att gå till parken och ha med en liten matsäck, så det kanske blir så! :)

Ha en fin dag!! //A

Kommentarer

  • Pia säger:

    Härligt resultat... både på vågen och med sötsuget....

    Hoppas ni får en härlig dag <3

    Kramen

    2011-09-17 | 09:01:02
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Mikaela säger:

    Grattis till bra resultat. Tummen upp för en vecka mot sockret, starkt jobbat...följer du ngn sida som tipsar om mat mm?

    2011-09-18 | 08:01:59
  • Maja säger:

    Wow så mkt på en vecka! Grymt! :D

    2011-09-18 | 11:15:17
  • Anita säger:

    Grattis till minuset. Jag tycker det låter som du äter LCHF kost, eller? Räknar du GI värdet oxå?

    2011-09-18 | 19:52:32

Kommentera inlägget här: