Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Matlista mm

Kategori: Bilder

I går gjorde jag matlista. Vill prova nya recept och letade i veckomaterialet man får från VV, den lilla tidningen heter "Veckans viktiga" och därifrån hittade jag hela 12 recept som ska provas dom närmsta 2 veckorna, är det tänkt.. :)

Exempel på några rätter är: Kött och böngryta, kotlett med grön topping, örkryddad pasta med korv, linser i kokos, lunchmacka med kyckling mm mm

Idag bjöd jag mina föräldrar på lunch, det blev Lax med spenattopping från senaste "veckans viktiga" dvs. nr 11 2011. Stod att det skulle vara 13 pp men jag drog ner på potatisen och åt därför en portion för 11 pp. Helt okej! Maken min älskade spenat"stuvningen" som var uppepå laxen! :)

I går gjorde jag kålpudding också, a la VV, såklart! :) blev helt okej faktiskt! :)

Recept kommer!! :)


I går satt jag på akuten med Ida, fick tyvärr vänta 2 timmar innan vi kom in så hennes feber hann stiga en hel del, på gott och ont kanske, eftersom hon somnade i mitt knä, så blev det inte jobbigt för henne och vänta iaf. Och mig gick det väl inte någon nöd på direkt, var bra med repriser på tv4. :)

Blev iaf konstaterat det jag misstänkte. Streptokocker i halsen på henne me. Dvs halsfluss... Penicillin 10 dagar där också, vilket jag bävade för eftersom hon hatar att dricka äckliga saker! Får inte ens i henne flytande alvedon som tex Elias tycker är jättegott!

Blev en rejäl brottningsmatch på badrumsgolvet som slutade med fruktansvärd panik för henne och jag som grät. Medicinen hamnade i hennes hår i stället för i magen (hon låg ner och spottade samtidigt)

Idag har det dock gått MYCKET bättre och hon är inte lika varm heller!! :)


Här är ett kort som vi tog för någon vecka sen, Ida är såå stolt över att få mata lillebror!

Och sen har vår glada pojke som skiner ikapp med vårsolen!! :) (6 månader på tisdag, ofattbart)

Soliga hälsningar! :)

Kommentarer

  • Pia säger:

    Tack för den jättegoda laxen!!

    Tycker du är så duktig som orkar leta recept o planera :o)

    Hoppas Ida piggar på sig fort..

    Kram

    2011-03-20 | 20:40:20
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Anita säger:

    Ja, tiden går fort med barnen. Passa på och njut, det dröjer inte länge förrän de är vuxna. ;-)

    2011-03-22 | 23:13:28

Kommentera inlägget här: