Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Sedan sist! :)

Kategori: Allmänt

Har förberett uppdatering av bloggen ett par gånger nu senaste dagarna men så fort jag har loggat in så har det dykt upp något så man har varit tvungen att springa ifrån datorn! :/ Så nu när jag väl sitter här och skriver (tredje gången gillt) så har jag nästan glömt vad jag skulle skriva om! :) Men jag gör väl ett försök!

Lördag, söndag, måndag har varit väldigt fysiska, har målartvättat, stålborstat, målat, klippt gräs och zumbat. Idag strejkar min kropp BIG TIME! Har haft värk i händer/kroppen sen jag gick i mellanstadiet, inget som försvinner helt men det går i vågor och när jag har gjort såna här saker så blir det lite för mycket, tyvärr...
Värktabletter och vila är det som gäller idag, har bara tagit en promenad med hundarna medans Elias plaskade på simskolan. :) Vi åker 3 mil bort varje dag nu på simskola, för att det ska bli intensivt för honom. Han vill inte lära sig/ träna på att simma när det är en massa kompisar i närheten, då vill han bara leka. Men nu blir det av och han tycker att det är riktigt roligt nu efter 2 gånger! :) Föräldrarna får inte vara med under lektionen så då passar det ju bra att motionera lite då! :)

Den här veckan har gått skitbra, matmässigt!!! Har kännts lätt att äta nyttigt och jag har hållit mig till mina points! :) Vi får väl se vad vågen "säger" i morgon. :) Väger ca 2 kilo mer än maken än så länge och jag lääängtar tills jag väger mindre än honom och även tills jag kommer under 90! Känns symboliskt med båda, liksom! :)
Mycket vardagsmotion har jag fått in och en del promenader när det inte har varit för varmt!

Varma dagar har jag upptäckt att det är en nödvändighet att ha keso hemma! Perfekt med en sallad, en klick keso och en kycklingfilé/laxfilé/köttbit till! Jättegott och inte så många points! :)

Ses igen i morgon, vänner!

Kram/A

Kommentarer


Kommentera inlägget här: