Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Bikt

Kategori: Allmänt

Efter en hemsk (matmässigt) midsommarhelg och 4 (!) dagar med fusk och goffande, är jag nu på väg tillbaka efter ett svettigt zumba-pass!

Blir vansinnig när det blir 4 dagar istället för EN som det var tänkt ifrån början! Det vete fan om det är värt det och fortsätta försöka ta en dag! Kanske ska strunta i det över huvudtaget!!?

I fredags blev det vitlöksbaguette mm, lördag rulltårtsbakelse, söndag pizza OCH choklad OCH jordnötter idag ytterligare choklad! FAN FAN FAN.....


På't igen ba, efter åtminstone 2 vidriga dagar som kommer nu med DETOX!! Nu måste jag göra något åt mina droger!! Är uppe i drygt 1,5 liter pepsi max om dagen nu, sockerberoendet måste jag jobba på och så har vi ju nässprayen oxå......

Fan fan fan.....

Kommentarer

  • Maja säger:

    Vi har alla våra svackor. Jag känner igen det där, sockerbroende - check! Nässpraysberoende - check! Men du fixar det siss, Jag är så stolt över dig och jag ser upp till dig. Du är en stjärna och du är envis som få, det ä det som kommer få dig at lyckas. Ingen eller inget kan stoppa dig. Jag önskar jag hade samma styrka som dig :) <3

    2011-06-27 | 22:24:56
    Bloggadress: http://erikssonmaja.blogspot.com
  • Linwinsmultron säger:

    Vet inte riktigt hur jag hittat hit men här är jag.

    Ser att du har en motivationsdipp!

    Vill du ha några små enkla tips?

    Äsch, här kommer de i alla fall.

    1. Sätt upp din gamla målbild på kylskåpet som jag såg här i bloggen.

    2. Sätt också upp din nuvarande vikttabell brevid. Du är ju super duktig!!

    3.Sätt en guldstjärna i din almanacka varje dag du låtit bli läsk/nässpray. Alternativt ha guld för läsk och silver för nässpray.

    Det låter lite löjligt men man blir väldigt glad när man har ett helt uppslag med stjärnor.

    4.Sätt små, små delmål ca2kg i taget och bry dig inte om det stora målet.

    5.Belöningar!! Man måste belöna sig. Det behöver inte vara dyrt. En ny recepttidning, en blombukett, lite exotisk frukt, ett gott kaffe, hemma spa.



    Själv har jag jämviktat med VV sedan april -10 och det går fantastiskt bra. Jag har fortfarande mål och belöningar allt för att behålla motivationen att stanna kvar på min vikt. Dock ser målen lite annorlunda ut.

    Jag håller till på VV´s bloggar under namnet Linwinsmultron.



    Ha en fantastisk dag.



    Och du Pepsi max är bättre än godis om du frågar mig, kanske inte i så stora mängder men ändå.

    2011-06-28 | 10:07:43
  • Jessica säger:

    Du lr Martin som började med nässprayen..?!? =D

    2011-08-25 | 22:39:48

Kommentera inlägget här: