Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

1 vecka

Kategori: Allmänt

sedan uppdatering! SORRY vänner!
Blir så glad när jag ser hur pass många det är som är in här varje dag!

I helgen var det mycket kalasande, svärmor fyllde år, vi firade min bror i efterskott och så mors dag. På mors dag unnade jag mig en glass som jag egentligen inte hade "råd" med, men det var det värt! :)

I söndags var vi på hundutställning, Ivars första, och det gick jättebra! Låångt över förväntan då han även fick cert! Får han 3 stycken cert så blir han champion, så det lär väl bli lite mer utställningar i framtiden! :) Nästa blir i september i Högbo!



Den här veckan var zumban flyttad till tisdag istället för måndag, och igår körde jag allt vad jag kunde, speciellt på styrkan tog jag ut mig en del. Idag har jag som katarr-värk i magen, så jag vet inte om det blev en liten överansträngning... :/
Har oxå börjat jogga lite, känns okej! Kondisen finns där, men det är så jobbigt med all hud...

Viktväktarna har stängt idag så det blev en hemmavägning. Min våg brukar visa exakt som VV-vågen.
Idag visade den 94,2, -1,1 kg totalt 21,3 kg
Så egentligen skulle jag ha fått stjärna nr 7 idag, men den får väl vänta till nästa vecka! :)

Å, innan jag rusar vidare, jätteenkelt mattips! Igår blandade jag köttfärs för 4pp och Keso-feta och oliv för 2 pp, kryddade med salt och peppar, blandade i en skvätt vatten och stekte som biffar utan fett i pannan! Åt med sallad och en klick matyoughurt blandad med lite sweet chili. JÄTTEGOTT! :)

Kram på er alla

Kommentarer

  • Tina säger:

    Grattis! :-) Du är jätteduktig!

    Måste fråga dig: Tycker du att propoints är bättre/lättare att använda än points? Vet att jag var med i vv (hrm) när propointsen kom och jag hillade in mig i pointsen hela tiden,jämförde och hade mig. Dumt,men dom är ju snarlika på vissa livsmedel.

    Skrev in mig på viktklubb på nätet igår (kaloriräkning) men nja.. Iofs så var det ju bra att se hur jag åt igår,en farlig massa kolhydrater kan jag säga.. Valde mellan vk eller vv online skulle kanske tagit vv istället (eller oxå)Har bara möten på måndagar här i stan och det är lite meckigt att få ihop ibland.

    Lycka till! Kram Tina

    2011-06-02 | 09:20:17
  • Ann-Louise säger:

    Hej! Vad duktig du är! Det är så roligt att läsa din blogg. Jag ramlade över den för någon vecka sedan. Har nu varit viktväktarmedlem i 5 v och är lite putt över att det inte är något möte denna vecka..:) Det är andra gången jag är med och längre tillbaka är jag guldmedlem :/ men nu ska ca 35 kg väck...igen.

    Ha det jättebra och glöm inte skriva i bloggen ofta! Tipsen du ger peppar!!

    Ann-Louise

    2011-06-02 | 12:05:56

Kommentera inlägget här: