Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Febrig liten Ida

Kategori: Allmänt

Ja dottern fick feber igår. Inte superhög, vilket är bra. Men flera barn här på orten har fått feber och sen kräkts en gång och sen fortsatt feber... ingen spya här än iaf! ;)
Sprang en runda i förrgår och det kändes jättebra! Tog en promenad med maken igår och efter det fick jag ont i höger knä! Känns ungefär som att knät ät överrörligt, men jag vet inte. Bet iaf ihop och körde ett zumbapass igår också! Nästan alla rörelser gick bra. Var ett par stycken som gjorde lite för ont.
MEN i natt och nu på morgonen har jag rejält ont och det är väldigt svårt att gå i trappor... suck... vilar idag, jag är ändå trött efter en bökig natt så jag och Ida har intagit soffan nu (jag får dock göra några haltande sprintintervaller med jämna mellanrum efter lilla Oscar-bus som rymmer)

Maten går också jättebra! Har stenkoll på mina points men äter också av veckobonusen ibland. Skillnaden är att jag har stenkoll på veckobonusen oxå. Tidigare så har jag sagt "äh, det går nog på veckobonusen" när det har spårat ur, inte räknat efter så noga...

Igår gjorde jag en superenkel jättegod maträtt. Laxbitar i botten på en liten form, fryst bladspenat uppepå, ett lager med keso och lite sweet chili. In i ugnen med det. Under tiden kokade jag blomkål som jag mosade med smör. Bredde ut moset överst på lax-"gratängen" MUMS!!!! :)  Jag gjorde en liten gratäng på två portioner a' 9 pp/port, men man kan snåla in ännu mer (eller lägga till) på pointsen, hur man vill!! :)

Min våg är väldigt opålitlig har jag märkt! Funderar på att väga mig hos mamma på onsdag... Blir nog bäst! :)

Kram på er

Kommentarer

  • linwin säger:

    Kan vara löparknä.

    Det kan sitta på lite olika ställen runtom knät.

    Sök på det så ser du om det kan vara det.

    2011-07-07 | 06:28:28

Kommentera inlägget här: