Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Sicken dag...

Kategori: Allmänt

...Idag har jag gått, gått, gått, och nu har jag ont, ont, ont!!
Tog en promenad i morse, barnvagm,hundar och bästa Linda, under tiden vi gick så konstaterade vi (igen) att jag inte har några bra skor o motionera i.
Så efter promenaden ringde jag svärmor och bad henne hämta dottern på dagis och sen drog jag, Linda o Oscar till Valbo o shoppade... Hittade jättebra skor så nu hoppas jag att jag inte behöver ha så himla ont i fötterna och mindre ont i höften!

Lite kläder till barnen blev det också och benvärmare, leggings, keps och tubsjal till mig! Gick jättebra med lilleman, första gången som vi var ute o gick i affärer så där! :)

MEN, redan efter att jag köpt skorna hade jag kunnat åka hem!!! Vet inte hur många gånger jag har kallat mig själv flodhäst idag, inte heller hur många gånger jag bara ville gråta när jag såg mig själv i en helfigurspegel! Har verkligen "spytt galla" över och smutskastat mig själv i dag och det, mina vänner, leder KNAPPAST till motivation! Det enda det leder till är att jag vill GOFFA en massa choklad!!!! Och det leder ju självklart till ännu mer ångest!!
Det var jättekul idag och det är så sällan som jag kommer ut sådär, men det var jättejobbigt också, "elefant i porslinsaffär-syndromet"!!

Jag VET ju att om jag mår BRA och tar hand om mig själv DÅ får jag motivation! :( Att det ska vara så svårt!!! Morr!!

I morgon ska jag iaf boka tid hos frissan, då kommer jag iaf känna mig lite fräschare!

Ändrar mina "dagens 3 bättre val" till "3 saker jag är glad över idag" från o med nu!:

Idag är jag glad för:

1. att jag har en sån otroligt fin vän, Du är guld värd, Linda!!

2. att jag äntligen har köpt ordentliga skor!

3. att tempot ökar för varje promenad jag kommer ut på!


God kväll på er


Kommentarer

  • Linda säger:

    Glad att jag har dej vännen! Luv U!! <3

    2010-10-21 | 22:25:47
  • karroliten säger:

    Söta, fina vännen! Inte vara så hård mot dig själv, du har precis fött barn! Lägg din energi på din nya, fina unge (och de "gamla") istället för att såga dej själv!! :) Tycker du e duktig ialla fall med dina 3 bättre val! Stora kramar!!!

    2010-10-21 | 22:39:50
    Bloggadress: http://karroliten.blogg.se/
  • J I L L I Z säger:

    Hejsan, vad tycker du om min nya scarf? HISS ELLER DISS? :D

    2010-10-21 | 23:03:37
    Bloggadress: http://jilliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: