Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Blåser isbjörnar...

Kategori: Allmänt

...ute! Fruktansvärt gråkallt, jag har gått med sockor, benvärmare och kofta inne hela dagen.
Äldsta sonen Elias hade 39 graders feber igår kväll så han var hemma från skolan idag, dock väldigt pigg så han kan nog gå igen i morgon. Ida är väldigt förkyld men håller humöret uppe och febern borta än så länge. Lille Oscar har näsan full med "elaka gubbar" som inte vill komma ut, kämpigt för lillkillen våran!
Jag vill verkligen inte bli täppt i näsan nu! Det skulle verkligen sätta mig på prov då jag nu efter 7,5 år har varit utan nässpray i drygt 2 veckor!! :)

Svängde ihop en riktigt god köttgryta till middag idag fastän vi knappt hade några ingredienser hemma! :) Barnen däremot är alltid svårbjudna när det kommer till grytor...

Svärmor tittade in en snabbis och hade köpt två paket blöjor till Oscar! Det uppskattas verkligen då han bokstavligen är en skitunge ;) måånga blöjbyten blir det varje dag.

I morgon skulle det regna hela dagen, men jag hoppas att det inte stämmer för jag skulle vilja komma ut på en promenad!! Plutten ska vägas i morgon också! <3

Dagens 3 bättre val:

1. Återigen te istället för O'boy (vilket är jättestort för mig)

2. Valde att mäta upp makaronerna till lunchen och riset till middagen!

3. Valde att prova ett par byxor som jag inte kunnat ha på några månader och det gick fin fint!


....Funderar över vilken dag i veckan som jag ska väga mig...funderar ett tag till på det ;)

God natt, vänner!

Kommentarer

  • Pia säger:

    Härliga val i dag igen!!!

    Tråkigt och jobbigt med förkylda barn... Du utan näsdroppar.. skapligt :o)



    Ha en bra dag // Kram

    2010-10-19 | 08:28:49
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Linda säger:

    Usch, trist med förkylningar..ligger sj däckad i det just nu..

    Hoppas det går fint hos bvc idag !

    Kram

    2010-10-19 | 11:46:20
    Bloggadress: http://bidrottning.bloggplatsen.se
  • Bettan säger:

    Fy för förkylningar! Edit och Harry är "bara" snuviga än så länge. Hoppas det stannar där!

    Skulle precis klä på oss och gå ut då jag ser STORA snöflingor.. Lite less jag blir då!

    Visst är det skönt att prova kläder när man inte tror man kan ha dom så kan man det!

    Jag tycker måndag är bäst att väga sig på för då sköter jag mig bättre under helgen!



    Kramar på er!

    2010-10-20 | 09:54:50
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com

Kommentera inlägget här: