Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

julstädat och rensat...

Kategori: Allmänt

...det är vad jag har ägnat mig åt idag.. Lite skillnad mot att få gå på kalas och sedan bli bjuden på mat, som vi egentligen skulle göra idag...Men, men jag är inte bitter! Ha ha

Nu är det iaf bara gardinerna kvar från julen, så det är skönt! Skämdes nästan lite när jag plockade undan för jag så hur mycket pynt det var i lådorna som jag INTE hade plockat fram i år... Men det blir ju så otroligt mycket tomtar då! :)

Var ju ut på en promenad idag också. Var väldigt kallt, men jag fick upp värmen efter någon kilometer, vart jag sedan tappade min stelfrusna haka längs vägen är fortfarande en gåta! :)

Fortfarande väldigt lättirriterad och tjurig, blir ju inte bättre av att man känner sig hemsk som mamma som gapar på dom små emellanåt!!! Men snart släpper det nog, är faktiskt inte så sugen som jag trodde. Det sitter mer på humöret liksom. Har också känt mig lite illamående till och från idag, men jag hoppas och tror att det bara är sympati, jag har inte haft magsjukan på 5 år så jag hoppas kunna slippa undan även denna gång!

Maken däremot äter mer och mer, han var helt salig när han fick lite kokt ris med äggsås till middag. Annars har han levt på mjukt bröd och blåbärssoppa hela dagen framför tv:n... konstigt det där att karlar kan slappna av och verkligen ligga en hel dag. Själv står man ju ändå och lagar mat och grejar med barnen trots sjukdomar. Men det är väl så det är att vara hönsmamma!!?! :)

Nä nu ska jag sluta babbla och gå och sova istället. Bättre att gå och lägga sig än att sitta uppe och vara sugen på sött...

Hoppas alla har haft en mysig söndag!

Kram/A

Kommentarer

  • Jessica Lindell m. familj säger:

    Hoppas du slipper magsjukan.. inge kul med sånt..

    Jaa vi har också tagit bort all pynt, förutom adventljusstakarna.. men de väntar vi med tills nästa veckan.. så mysigt med de skenet :)



    Kram

    2009-01-04 | 23:27:43
    Bloggadress: http://jessicalindell.blogspot.com
  • Linda säger:

    Hej!

    Jag är som du, packade inte ens upp hälften av alla tomtar..men det blir så jäklans mkt då!!

    Jag skulle också behöva plocka undan julen, men så länge jag mår såhär så orkar jag inte..å karln är ju lika så han kan jag inte heller sätta på det;)



    Det var en massa på klasserna i Sandviken, det är därför jag tycker det är så konstigt att de inte har nåt här längre.

    Men jag vet inte om det kan vara att de inte hittade någon konsulent hit.

    Hoppas hoppas dom öppnar upp igen!!



    Men jag ska fixa detta ändå!!

    Kram & ha en bra dag

    2009-01-05 | 11:07:17
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Linda säger:

    Jaaaa men Anna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Vet du nåt om det, har det varit på tal att du kan få göra det?????

    Å vad roligt det vore, tänk att få dig som konsulent!!

    Wow!!



    2009-01-05 | 11:14:37
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här: