Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Oj, redan fredag?!?!...

Kategori: Allmänt

....huga vad jag missköter mitt bloggande nu! Skulle vilja sitta här flera timmar varje dag, men det går ju bara inte specielllt när tiden går så attans fort!!!
Är det säkert att det är 24 timmar på ett dygn??! Jag känner mig snuvad på åtminstone två tredjedelar känns det som iaf! ;)

I dag och i morgon är jag ledig ifrån jobbet... och så när jag vaknade i morse är jag huur tung i huvudet som helst och ont i halsen! Så typiskt!!! Hann med en lite power-nap innan jag hämtade barnen nu på eftermiddagen, får väl se om det kommer lite feber smygandes mot kvällningen...

På förmiddagen har jag och Erik varit till veterinären med Cira. Hon luktar så fruktansvärt illa i munnen, så nu blir det penicillin i tio dagar plus en munsanering på torsdag!!

Om ett par timmar ska sonen iväg på disco kalas hos en kompis. Det ser han verkligen fram emot. Mycket sjukdomar på dagis nu, bara att hoppas att mina gryn klarar sig! Speciellt magsjuka vill man ju slippa!!!!!

Jag var inte iväg och vägde mig i onsdags heller, det krockar med jobbet hela tiden!! Saknar verkligen VV (gruppen, klasserna, allt)!!!! I kväll när barnen somnat ska jag skriva mat-planering för åtminstone två veckor! Är ju så himla skönt att veta dagen innan vad man ska plocka fram ur frysen!! Och så vill jag ju må bra igen. Har misskött mig så mycket nu så jag nästan börjar bli deppig och känner att jag inte KAN sluta äta!! Och DET skrämmer mig!!!! Ta tag i det och samtidigt göra det till vardag så blir jag nog glad och fin igen!!! :)

Nu måste jag se till mina små kottar! ;)

KRAM på er!

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Hej tjejen! Nästäppa som inte vill ge sig.. Annars är det bara bra. Förutom idag!! Ätit 1 munk och ett BigMac... FY!! Nu har jag så dåligt samvete... F*N att det ska vara så svårt!

    Kom nyss in efter att tokskottat hela gården i ren ilska!

    Vill ju att det ska hända lite mer på vågen nån gång och slippa se dessa HEKTON. Motivationen skulle må bra av det tror jag!

    Nu ska jag inte klaga nå mer!

    Hur är det själv? Hinner du med nåt annat än familj och jobb?



    Kramar

    2009-02-06 | 15:51:35
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com
  • camilla säger:

    Kul att se dig igen :)

    Ja du detta med att missköta sig det är du inte ensam om. Har just nu haft min period,men känner att jag är på banan igen ;) Nu väntar jag bara på att motivationen ska komma ang träningen.

    Ja detta med VV är verkligen A och O Jag kände ju det denna gången ;)

    Men jag vet att du fixar detta denna gången oxå så nu spakrar jag dig i baken så du får lite skjuts S

    Kramar om

    2009-02-06 | 17:33:47
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Anita säger:

    Du fixar det. Men jag tror det är bra att gå till VV igen. Tror du att du har fått plus så är det bättre att ta tag i det direkt. Jag gjorde misstaget sist när jag gick ner mycket. Hade plus någon gång och gick inte dit, med resultatet att jag har mycket att gå ner igen.

    2009-02-06 | 18:26:09
  • Emelie säger:

    Hej vad roligt att höra av dig igen! :) Ja jag måste faktiskt säga att jag är himla nöjd med mina points. Jag har faktiskt gått ner en point redan. Inte för att jag har tappat 10% än, nä så bra har det inte gått ännu, men jag har gått ner en tiondelssiffra om du förstår vad jag menar ;) Så det känns väldigt bra :) Jag är nu inne på min fjärde vecka och har gått ner cirka 3,2 kg vilket känns fantastiskt bra! :) Så jag är på G! Hur går allt för dig? Du håller dig kvar på din målvikt eller? :)



    Ja tack detsamma, ha en jättebra helg!

    Kram

    2009-02-06 | 19:34:03
    Bloggadress: http://emelieone.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Haha, vad jag menade med att jag har gått ner en point så menade jag att jag har gått ner en point i det dagliga pointsintaget :) Bara så att du förstår vad jag menar ;) Hehe!



    Åh du ska inte oroa dig allt för mycket. Ta bara vara på det du fick lära dig på VV. Ät med måtta, då går det bra! Man får unna sig, men inte för ofta ;) Du ska se att vågen inte visar någon läskig siffra, du som skött dig så bra! :):)



    Kram!

    2009-02-06 | 19:39:33
    Bloggadress: http://emelieone.blogg.se/
  • Jessica Lindell säger:

    Kul o läsa lite ifrån dej igen :D hihi..

    jag hoppas verkligen att ni slipper magsjukan.. inge kul med det.. då vill man ju hellre bli förskyld istället..



    kram kram

    2009-02-06 | 23:18:37
    Bloggadress: http://jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här: