Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Mindre bra dag...

Kategori: Allmänt

...känslomässigt! Känner mig lite nere idag... känner mig ful och (faktiskt oxå) tjock.... Trodde verkligen att jag skulle tycka om min kropp mer, nu i den här vikten. Jag menar, När jag skrev in mig hade jag ju först 80 som mål...och tvivlade lite om jag ens skulle klara det (var ju så många år sen jag ens var nere på det).

Vet inte om det är den lösa huden som gör att jag mår dåligt....Det är verkligen löst och degigt ÖVERALLT! Vet ju att det kommer att bli bättre när huden har fått en hel del tid och när jag stått still i vikt ett tag. Men det känns tungt nu!
Varför kan jag inte få känna mig ens lite söt, eller åtminstone börja bli nöjd med mig själv?!! Eller blir man aldrig det?!?!?!?

Jag VET ju att jag har gjort ett jäkla jobb detta år, men ändå!!! Jag är ju snart i mål, trodde jag skulle må
TOPPEN nu!!!...

Kommentarer

  • Pia säger:

    Hallå där din lilla tok..... Du är världens sötaste, undeerbaraste, fantastiska Ja alla positiva ord man kan komma på är DU...

    Din viktresa har ju varit helt otrolig, nu måste du börja bearbeta huvudet med egna positiva tankar, försök trots att det är svårt....

    Kramiz

    2008-09-15 | 15:17:00
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Marie Hj. säger:

    Gud, vad jag känner igen mig i det du skriver. Jag som du känner mig inte så fin oftast. Men jag tror att det mesta sitter i huvudet. Hjärnan hänger helt inte med, trots att man har gått ner massor så när man tittar sig i spegeln så uppfattr man sig fortfarande som stor. Märkligt! Men man ser ju på kläderna givetvis att man har gått ner några storlekar. Jag tror att man behöver jobba mycket på sitt innre. Bygga upp sin självkänsla och självförtroende.

    Måste bara få säga att du är en jättesöt tjej och som du har kämpat! Du är otrolig!

    Kram på dig...

    2008-09-15 | 15:36:31
    Bloggadress: http://batgirlsblogg.blogspot.com
  • lillasyster säger:

    Man känner sig aldrig nöjd , man måste lära sig att göra det. Men du är skitfin! :)

    2008-09-15 | 16:00:49
  • Jessica och hunden Ella säger:

    Håller med din mamma och din syster.. du är super fin.. och de är säkert inte bara jag som är avis på dej.. Du är ju skit fin.. Du har varit otroligt duktig...



    Kram Jessica

    2008-09-15 | 16:04:02
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com
  • Helena säger:

    Men lilla gumman då!

    Du som är så supersnygg!!

    Tycker att du har gjort ett kanonjobb..

    Men visst jag tror inte att man blir helt nöjd! men som din syster säger man får lära sig att göra det..

    Här får du lite pepp från mig.

    kram

    2008-09-15 | 17:11:50
    Bloggadress: http://Titti40.wordpress.com
  • Linda säger:

    Men tjejen!!

    Du är kanon go'..ja helt underbar!!

    Å skiiit snygg!!

    Men vet du, jag tror faktiskt aldrig att man blir helt nöjd..å det vore väl tråkigt, att slå sig till ro menar jag;)

    Men sen har man ju sämre da'r & visst att du kan tycka den slappa huden är jobbig.

    Men som sagt det kommer bli bättre & se till det som du har lyckats göra!!

    Gått ner nästan 40 kg i vikt!! Kan du förstå!!? Det är ju tok mycket & inte många som klarar av det på egen hand UTAN operationer.

    Men vem har gjort det!? jo DU!

    För du är så j*vla bra!!

    Puss

    2008-09-15 | 17:37:30
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • camilla säger:

    Ja du lilla gumman jag kan bara hålla med om vad alla har sagt här. Tyvärr är det nog så att man blir aldrig nöjd.Man känner sig fet,ful äcklig ja you name it men jag tror att det bara är en själv som tror att det oxå ska synas på utsidan.Men jag tror/vet att andra inte ser det så:)Sa nämligen härom dagen på jobbet till min kamrat att jag inte kände mig "smal" längre för jag har ju gått upp nästan 10kg sen innan sommaren.Då säger hon bara "ja men det kan man inte tro,för det syns inte" -VA!! du skoja säger jag då....men nix,så där ser man;)



    Du har ju verkligen gjort ett jätte jobb gått ner nästan 40kg!! Herre gud flicka lilla det är ju en jätte prestation;)

    Nä vad nöjd med dig själv(vet att det är lätt att säga men svårt att göra).

    Stor kram och en massa pepp

    2008-09-15 | 18:09:37
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Emma säger:

    Man blir aldrig nöjd, alltid finns det något man stör sig på. Men vissa dagar är värre än andra. Skit bara i den här dagen och vänta på bättre tider. Du är hur som helst skitsnygg och en riktig superkvinna om du frågar mig!

    2008-09-15 | 18:56:13
    Bloggadress: http://stompan.blogg.se/
  • Coyntha säger:

    Hej gumman! Varför är det så? Jag känner igen mig när jag läste. Man känner sig aldrig nöjd även om man vet man har gjort ett jättejobb!



    Men du... du är skitsnygg!! Om din hud.. jag föreslår att du styrketräna.. det hjälper. Det är vad jag ska fokusera mig nu i höst/vinter.



    Ha det bra!! kramar

    2008-09-16 | 10:45:57
    Bloggadress: http://coyntha.wordpress.com

Kommentera inlägget här: