Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

hallå i stugorna!...

Kategori: Allmänt

...I dag har det varit en riktigt grå höstdag! Var ute på en promenad på förmiddagen och höll på att frysa ihjäl! Kändes som att vinden gick rakt igenom mig. Blåser ju ännu mer när man kommer i närheten av vattnet (bor ju på en ö).

Iaf, förövrigt idag så har jag stått i köket nästan hela dagen. Först gjorde jag en tonfisklåda, ett nytt recept, som aldrig ville bli klar plus att den smakade hemskt. Så det receptet kommer INTE ut här på bloggen. Efter det gjorde jag Ratatouillegryta (recept finns här på bloggen) och den tar ju lite tid men är ack såå god! :) Den ska jag frysa in i portionsförp. Och efter det satte jag direkt igång med kvällsmaten som vi nyss har skottat i oss. Det var en riktig hit och recept kommer med nästa inlägg! :)
Nu har jag med varm hand lämnat över ALL disk till min käre make! Moahaha! En sån tur jag har! :)

Idag står det jogging på motionsschemat så det är bara till att pallra sig ut efter att barnen somnat. Ska bli skönt samtidigt som att jag helst av allt skulle vilja krypa ner under täcket och äta chokladpraliner hela kvällen (har sån värk i kroppen idag)! Men det går ju inte så bra att leva den livstilen samtidigt som man vill må bra och trivas med sig själv!... (Jag har ju provat det där med chokladpralinerna)

Ja ni, det här med att trivas med sig själv...Jag längtar verkligen till jag kan göra det till 100 %. Visst är jag stolt över mig själv och min prestation detta år. Men min kropp ser ju absolut inte ut så som jag vill pga hud istället för fett numera (o det är ju ett steg åt rätt riktning iaf). Men jag kan ta ett exempel:
I går körde jag styrketräning här hemma. När jag körde mina sit-ups så, av en händelse, tittade jag till vid sidan om mig! Och höll på att smälla av samtidigt som det faktiskt såg väldigt roligt ut...
Jag har nämligen så mycket lös hud just nu att det ser ut som att jag smälter. Huden från rumpa höft och sida låg liksom brevid mig...Ett gott skratt fick man, men ändå känns det lite jäkligt....förstår ni vad jag menar??!

Nu ska jag ta och gå till "mitt andra hem", dvs - Tvättstugan! :) Sen är det dags att lägga barnen...

God kväll på er alla!

-Ha det gott-//Anna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: