Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

botten...

Kategori: Allmänt

...känner mig omotiverad, ohälsosam och tjock. Vet att jag kanske inte ska använda mig av det sistnämnda ordet, men nyckelordet är att jag känner mig faktiskt just tjock... Kan det vara målgångsdepp??! Eller finns det nåt som heter så?! :)

Sen kan man ju inte bli mer än less och deppig över allt penga-snack och tänkande. Går ju dåligt för Sverige nu och vår familjeekonomi är väl inget undantag... men allt jag vill veta (som det inte finns något svar på) är: När vänder det??!

Positivt idag är att julklappshandlingen gick enligt planerna. Vi hade inte så mycket tid på oss så det gällde att vara organiserade!... :)

Nu ska jag pyssla lite med barnen innan det är läggdags för dom. I morgon jobbar jag 8-16...

Hej så länge, vänner!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hej Anna!

    Ingen fara, jag vet själv hur det är när man jobbar.

    Hinner inte med så mkt annat.

    Vad skönt att du/ni harkommit igång med julklappshandlingen..jag har bara köpt en än så länge..ska köpa några fler till helgen.



    Hoppas att du inte har snöat bort förresten;)



    Kramis

    2008-11-24 | 19:44:42
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Erika säger:

    Anna älskade vännen :o) DU ÄR INTE ALLS TJOCK!!!!! :o) Du är sssssåååååå himla fin ska du bara veta! Jag däremot är tjock har tydligen ett BMI på 29 har jag just fått veta.... har ingen motivation alls att banta eller gå med i VV... en sak till jag tycker oxå att det är skit jobbigt med allt prat om ekonomi och banker och post gubbar som ska tjäna 900 000 kr i månaden, det är bara så jävla orättvist! :o( själv måste man kämpa för varje krona minsann FRÄÄÄÄÄÄSSSSSS!!!! Jag säjer bara så här: Ju mer du vet desto mer oroar man sig....



    Kramizar E

    2008-11-24 | 20:20:03
    Bloggadress: http://erikasdays.blogg.se/
  • Mia säger:

    Kom igen nu stumpan! Man får ha svackor vissa dagar när allt känns jobbigt, det brukar dock vända och kännas bättre eller hur? Bara att ta en sak i taget, känna att man börjat och gjort något. Det brukar fungera för mig. Tänk på allt du faktiskt åstadkommit och titta på något gammalt foto kanske...?

    Säg till om du har tid och ork att träffas något de få vakna timmar du inte jobbar :) Jag anpassar mig efter dig nu! Om inte annat ses vi på lördag!

    Kram och god natt syster!

    2008-11-24 | 20:44:38
  • Karin säger:

    Hejsan Anna!

    Försökte maila lite bildbevis på att du inte är så fasligt tjock, men jag måste ha skrivit mailadressen fel. Give it to me pliiz!

    2008-11-24 | 21:23:23
    Bloggadress: http://viktenmatenhumoret.blogspot.com
  • Amanda säger:

    Heej Gumman! :) Läser lite! Och som övriga säger, du är allt annat än tjock! PUNKT slut! Du är såå vacker!

    VISST är det väl roligt med julklappar och här är vi faktiskt redan färdiga!! ;) Har slagit in 42 st julklappar under helgen och det är bara 3 st som fattas så jag var ute i tid i år!



    MÅNGA kramar!

    2008-11-24 | 22:42:33
    Bloggadress: http://amandahedesunda.blogg.se/
  • Jessica Lindell säger:

    Ibland har man deppiga dagar, de hade jag precis efter förlossningen då de inte fanns någon bebis i magen, och jag känd emig så tjock, vågad einte visa mig.. Men du är absolute inte tjock.. va har du fått de i från? Jag tycker du är så himla fin.. :)



    Kramar

    2008-11-24 | 22:50:49
    Bloggadress: http://jessicalindell.blogspot.com
  • Marie.Hj säger:

    Jag känner igen mig så mycket i dina ord. Ja, vad dum man är och varför kommer sådana dumma tankar nu när man väl är i mål och borde jubla av glädje???

    Huvudet hänger helt enkelt inte med! Men när man provar kläder eller tittar på sina gamla kort då förstår man ju vad man verkligen vad man har åtstakommit.

    Men varför denna känsla?

    Det kanske vi aldrig får svar på...

    Men jag förstår precis vad du menar och förstår dig helt och fullt för jag "sitter i samma båt".

    Kram på dig! Och du, vi är jättefina, bara att vi inte fattar det ännu ;)

    2008-11-24 | 23:26:11
    Bloggadress: http://batgirlsblogg.blogspot.com
  • Ner40kg säger:

    DU ÄR INTE ALLS TJOCK, DU ÄR SKITSNYGG och VÄRLSBÄST och världens motivation! Kanske är det så att man blir lite målgångsdepp för man är inte van vid att inte ha ett minus att sträva mot, MEN! DU är där! DU är klar! DU KLARADE DET! Du har klarat det och jämnis kommer gå galant! Du vet hur allt går till och hur du ska göra - du har lärt känna din kropp! Du är så jäkla duktig!

    2008-11-24 | 23:31:51
    Bloggadress: http://ner40kg.blogg.se/
  • Nenny säger:

    Du är inte tjock. Även om man ibland kan känna sig så. Men det kan ju vara att kroppen har samlat på sig vätska bara. Det går snart över ska du se.



    Och det där med ekonomin har jag inget svar på. Men visst blir man deppig av hela skiten... =(



    Kram

    2008-11-25 | 08:18:15
    Bloggadress: http://nenny.bloggagratis.se/
  • camilla säger:

    Ja jag kan bara hålla med alla de andra i vad de skrivit :) Du är så fin så,men samtidigt så käner jag igen mig id et du skriver.Nu är ju inte jag i mål men just den där kännslan av at man känner sig tjock.Är faktiskt inne i en sådan period just nu igen :( Tycker inte det var länge sen jag var i en. Usch ja men nu kämpar vi för att vi ska må bättre gumman och ta till dig det vi säger för.....

    DU ÄR VERKLIGEN SÅÅ FIN ;)

    Kram

    2008-11-25 | 08:51:12
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Ingela säger:

    Hej ANNA.

    Här kommer några kloka ord:



    Det spelar ingen roll hur nedstämd

    du än känner dig.

    Så kan du uppleva leendet mer eller mindre helande.

    Det snirklar sig fram kring munnen - och på så sätt

    räddar det ansiktet från att frys till is.

    Jag vet att du inte har långt till ett skratt.



    Man behöver inte alltid ligga på topp.



    Kram





    2008-11-25 | 09:43:52
  • Sanna säger:

    Vet du hjärtat! det är inge ovanligt att känna så som du gör. när jag gick ner ifrån 116kg till 70kg på rätt kort tid. Så borde jag vara jätte nöjd när jag äntligen hade blivit smal. Men allt gick så fort att jag inte hann känna efter på min egen kropp.



    Utan att jag hade samma känsla som innan att jag var den där stora tjejen fortfarande. Sen vågade jag inte riktigt unna mig känslan att jag faktiskt hade lyckats kommit över det största hindret någonsin att kunna få känna mig smal.



    Nu när jag gick åter upp igen efter Anthon och 35kg bara sa puff. Så måste jag åter försöka få en kontakt med min egen kropp. Jag vet att kommer att släppa låt din kropp bara vänja sig vid en stor förändrig, som också du ska vänja dig vid.



    Det kommer att släppa jag lovar, bara du ger din egen kropp tid vännen.. Du får inte glöma bort att du har lyckats gått ner en massa kg på kort tid...



    kramar om dig vännen och våga känna att du lyckats och är så vacker...

    2008-11-25 | 12:17:08
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • camilla säger:

    Du har en Award hos mig

    Kram

    2008-11-25 | 12:33:46
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Jenjo säger:

    Lyssna på alla tidigare kommentarer. Alla har så rätt... Både i att du är jättefin som du är nu PLUS att man har rätt att gå ner i depp ibland. Det är inte lätt för hjärnan att hinna med när kroppen gör sådana stora förändringar.

    KRAMIS

    2008-11-25 | 13:58:16
    Bloggadress: http://matmotion.blogg.se/
  • Carro säger:

    Oj så mkt respons du fått! Skönt att veta att så många hejjar på dig!



    Tjock känner man sig ibland...så är det helt enkelt!Men det brukar gå över inte sant? :)

    Hoppas du slipper känslan snart!



    Kram

    2008-11-25 | 14:33:51
    Bloggadress: http://carro1983.blogg.se/
  • Bettan säger:

    Kan bara hålla med alla föregående talare. Kan själv inte sätta mig in i hur du känner. För det har ju gått FORT!!

    Fortsätt som du gör tycke jagr.Jobba inte ihjäl dig! =)



    Sköt om dig och famljen så syns vi nästa vecka?



    Krama om

    2008-11-25 | 15:09:53
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com
  • Coyntha säger:

    Usch vad jobbig när man är i sådana perioder! Vi alla har "tjocka" perioder! Men du är INTE tjock, du är så himla fin och smal.



    Tiden? Vad är detta?? Själv känner också att tiden räcker inte och pengar inte heller :(



    Idag måste det vara en bättre dag eller hur? kram

    2008-11-25 | 16:14:26
    Bloggadress: http://www.coyntha.wordpress.com
  • Helena säger:

    Hej!

    Du har en award att hämta hos mig med!

    kram

    2008-11-25 | 17:37:50
    Bloggadress: http://Titti40.wordpress.com
  • Ann säger:

    Hej Anna!



    Håller med speciellt Mia och Ingela! Det är tillåtet att vara lite deppig ibland, särskilt nu i november... Vissa människor älskar november, andra inte. Jag tillhör de som inte är så förjust i denna månad, man blir lite trött och "låg", jag brukar skylla på att oftast ser vi inte solen och inte heller knappt nå't dagsljus. Nu, med all snö och faktiskt ibland solsken, känns det genast något bättre... ännu bättre när alla stjärnor och adventsstakar kommer upp i de flesta fönster...



    Ha det nu så jätte bra och "sup in" solskenet när det visar sig, vi behöver ljus nu!



    Å du, jobba/stressa inte vettet ur dig.



    Kram kram

    2008-11-25 | 18:09:44

Kommentera inlägget här: