Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Attans kropp...

Kategori: Allmänt

...min kropp bara skriker efter socker vill jag lova!! Efter förra veckans sockerbomber får man sota för det nu. Har varit/är sockerberoende så det påverkar mig ungefär som alkohol påverkar en alkoholist!
Fick iaf fundera bra länge idag varför jag var så trött, tjurig och orkeslös, sen kom jag ju på att de är socker som min kropp skriker efter...men det kan den glömma! :)

Idag var hela familjen till stranden vilket var jättemysigt, fick nästan dra barnen därifrån.

Maten idag har bestått av tonfisksås (för tredje dagen i rad) och potatis och til kvällen grillade vi kött vilket självklart var mums!

Tonfisksåsen är bra för det blir en hel del när man gör den fast ändå lite points. Och så kan man blanda i lite allt möjligt. Denna gång hade jag i rivna morötter och riven zuccini, lite majs purjolök krossade tomater och tonfisk då såklart. :) Morötterna måste jag dock ha i varje gång för det drygar ut såsen samtidigt som dom balanserar dom krossade tomaterna.

"lyxade" med 1 dl ärtor idag (=1 p) så då blev det här 5 points! Gott, lätt och mättande!!

I morgon ska vi åka med mina föräldrar, min lillasyster o hennes kille till skansen. Vi ska åka tåg och tunnelbana sit och jag tror barnen kommer tycka att det är väldigt skoj!! :)

Nu måste jag sticka ut med vovven innan det blir morden i midsommer på tv. hi hi

Ha en trevlig kväll!!

Natti natti

Kommentarer

  • Cornelia Eriksson säger:

    Ja du det här med socker är ett aber. Tar sååå lång tid att bli av med suget och det kommer tillbaka fortare än du hinner blinka. Det blir avvänjning efter semestern för min del.

    Kram och pepp

    Cornelia

    2008-07-29 | 23:10:27
    Bloggadress: http://www.mia-caramia.blogspot.com
  • Linnea säger:

    Åh, det är så skönt att läsa såna här bloggar tycker jag. Har precis gett mig på vv, och nu jävlar. Jag vill bli av med massa kilon och nu ska det gå!



    Och ja, socker är svårt när man är beroende av det. Så fort man typ tittar på en chokladbit blir man sugen igen! Segt. Men! Det är bara att ge järnet.

    2010-03-01 | 15:38:36

Kommentera inlägget här: