Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

I´m back...

Kategori: Allmänt

...Nu är jag tillbaka i "bloggar-landet", känns åter som att jag har lite inspiration till att skriva igen...

TYVÄRR har jag det kämpigt med maten! Mycket stress på jobbet och inte bra mat. Och när jag blir så fruktansvärt trött så KAN jag inte låta bli socker!!! USCH denna fruktansvärda drog!!!! Blir så förbannad på mig själv!!! Jag menar, VARFÖR ska det vara så svårt?!? Jag som klarat av att gå ner 43 kg på 10 månader!!! MEN, det är som min ack så kloka VV-konsulent Karin sa förra veckan: Det är NU den riktiga utmaningen kommer!! Jag har ju  ALDRIG haft "kravet" på mig att stå stilla i vikt!!! Känns verkligen jättekonstigt och jättesvårt. Plus att det känns liite extra tungt att köra jämnvikt i December, men jag försöker hänga med på den utmaningen! :) 

En annan sak som jag känner, är oxå tungt, det känns nämligen som att jag sviker er som ser upp till mig, genom att det går dåligt.. Visst jag är bara människa, men jag vill så gärna fortsätta att vara en förebild, blir så peppad av att peppa andra, samt att passa till att vara en framtida viktväktar-konsulent!! Förstår ni hur jag menar?!?! Svårt att formulera...


Nu är det iaf bättre planering som gäller (vill ju kunna unna mig saker med gott samvete när vi umgås och jul-myser hela familjen, inte när man ensam, mitt i natten, på väg hem från jobbet, trycker i sig en chokladboll el. dyl.)... OCH min älskade motion ska oxå återinföras, är ju veckor sedan jag sprang nu!! Saknar det sååå!! Ska mjukstarta i morgon efter förkylning mm, med 40 min rask promenad och 20 min styrka!!!

I morgon är det ju vägning oxå!!! aj aj aj.... Hur ska det gå?!?! Min stackars kropp mår nog inte så himla bra av att slita med trötthet, värk OCH för mycket pendlande med vikten... Vi får se vad det står för siffror på vågen i morgon!!

Nu blev det mycket känslor och tankar i ett enda inlägg. Svamlar kanske, men behövde verkligen skriva av mig lite!
Tack för att ni finns!!

KRAM//Anna

Ps. Viktresultat och checklista väntas i morgon!

Kommentarer

  • Pia säger:

    Härligt att se att du är tillbaks på bloggen... Jag vet att det kommer att gå bra på vågen i morgon!! Lite svaj får man räkna med... Du är härlig som tar dig tid med barnen,fint pepparkakshur :o)

    Hoppas ni och vi får en mysig jul.

    Kram Mamma

    2008-12-16 | 22:39:55
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Vännen! Du är en människa du med, nog ser vi upp på grund av att du varit så duktig, men allt handlar inte om att vara duktig utan att ta dag för dag och hantera den svåra vardagen.



    Att sköta vikt, familj, mat, jobb och allt som är där till. Det går upp och ner ingen klara att varje dag stå med ett leende eller lyckas vara perfekt varje dag. Då skulle man aldrig orka att gå vidare..



    Du ska vara stolt över dig själv, önskade bara att du tog hand om dig lite mer...För det är du värd..

    Kramar om dig

    2008-12-16 | 22:41:27
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Jessica Lindell säger:

    Jag tycker om dig även fast du själv tycker att de inte går bra för dig, men jag tycker du är kanon duktig.

    Sen gör det heller inget om de går lite dåligt heller, vi alla har ju sockerberoende. sen när du blir en framtida viktväktar konsult, är det ju bara bra att du har känt av sockerberoende så du kan hjälpa andra sen och bli av med det, om du förstår va jag menar. Du är såååååå duktig.. Jag har inge ord för hur jag ska säga hur duktigg du är..



    Bra kämpat :)

    KRAM

    2008-12-16 | 22:48:33
    Bloggadress: http://jessicalindell.blogspot.com
  • Zarih Andersson säger:

    Erfarenheter är en viktig del i VV konsulenters " utbildning". Många medlemmar som du möter och ska hjälpa kommer att gå igenom det samma som du gör nu. Tänk vad skönt för dem att ha en konsulent som verkligen VET hur det är!

    Heja på Anna! Du fixar det här! Kram Zarih

    2008-12-16 | 23:27:10
  • Helena säger:

    Hej vännen!

    Man är bara människa,Ta hand om dig!

    Du är så duktig och kämpar på!

    Ha en bra dag!

    kram

    2008-12-17 | 07:32:45
    Bloggadress: http://Titti40.wordpress.com
  • Bettan säger:

    Men Anna! DU är jätteduktig. Kan bara hålla med föregående talare!!

    Som sagt måste det gå lite upp och ner!

    Vi är sjuka igen.. Men kommer ändå. Vill se vad jag har att arbeta med under jul.. Lika bra att ta turen vid hornen!

    Tror inte vi stannar på lektion dock. Både jag å Edit hostar och snuvar.

    KRAMAR

    2008-12-17 | 10:05:12
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com
  • camilla säger:

    Nä då du sviker inte alls,vi gillar dig och ser upp till dig ändå;) Som du säger man är inte mer än männinska. Så det så :)

    Lycka till idag på vågen.

    Kram

    2008-12-17 | 10:20:32
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Ner40kg säger:

    Åh, söta du! Du är en förebild nu med, för du tillåter dig visa att det är svårt! Att misslyckas lite då och då är mänskligt, och efter den resan du gjort, och fortfarande kämpar på - du kan inte vara annat än en förebild! Jag tycker förresten att du är duktig fortfarande! :)

    2008-12-17 | 15:43:24
    Bloggadress: http://ner40kg.blogg.se/
  • Linda säger:

    Vi ser upp till dig precis Lika mkt som tidigare, snarare så kan det kännas "skönt" att läsa att även du kan tycka att det är jobbigt att hålla sig ifrån sötsaker iblandfniss

    Du är en stor förebild!!



    Puss!

    2008-12-17 | 17:54:46
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här: