Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

God förmiddag!...

Kategori: Allmänt

...Känner mig nu som en puckelryggad gammal gumma, efter att ha gått framåtböjd genom hela huset och plockat leksaker! Det är HELT otroligt att det kan hamna leksaker precis överallt!!!  :)

Quorngrytan jag gjorde igår, var lite "man tager vad man haver". :) Jag hade iaf:

En påse quornbitar
1 hackad lök
grillkrydda
salt och peppar
franska örter
1 msk tomatpuré
lite sweet chili
1 dl fraiche (hade jag haft mer hade jag använt 2)
vatten
lite maizena redning
cashew nötter
lite lite honung

Blev som sagt riktigt gott!! :)


Lussebullarna vi gjorde, gick åt åt skogen!!!! Jag har nog aldrig misslyckats så! Blev på tok för mycket mjöl, så dom ville inte jäsa alls... :( Barnen tyckte iaf att det var roligt och dom var jätteduktiga! Vi får helt enkelt doppa dom stenhårda bullarna i ordentligt med mjölk! hi hi

Vi gjorde oxå ett julgodis igår som heter Rocky Road, så FRUKTANSVÄRT GOTT men SÅÅ ONYTTIGT!! :D
Man smälter 600 g choklad
Blandar sen i 3 dl salta jordnötter, 1 dl pistagenötter, 3 nävar mini marshmallows och 2 påsar dumlekola!
Plattar ut det i en form och låter det stelna. Sen skär man bars, som snickers fast godare!! :) ABSOLUT INTE VV-VÄNLIGT!!!

Vad händer idag då?! JO, jag ska jobba kl 15:00. Men ska vara på jobbet redan kl 13:30 för vi i personalen är bjudna på jullunch! Ska bli riktigt trevligt tycker jag (och jag blev ännu gladare när jag hörde att vi INTE skulle äta julmat, eftersom jag är liite less på det), men lite tråkigt att inte alla kan komma, men så är det väl alltid?!!
Efter jobbet (beroende på vad klockan är) så tänkte jag hinna med ett motionspass. Eftersom det blir svårt att hinna med det i helgen!!
Fram tills det är dags att knalla dit så ska jag mysa lite med familjen förstås! :)


Hoppas ni alla får en härlig fredag!!!
KRAMAR


Psst! till min syster Mia: Ville ha slingorna gjorda innan söndag så jag gjorde dom själv (kramp i armen)! :) Jag lovar att du får pina mig nästa gång, hi hi!


Kommentarer

  • lotta säger:

    De där goda "Rocky road" lär vara 12p per bit...

    god jul på dig!

    2008-12-21 | 19:18:53

Kommentera inlägget här: