Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Shoppingdag...

Kategori: Allmänt

...Ja idag var vi in till  i uppsala. Där köpte vi två lampor, en himlans massa lister (fast det fortfarande några kvar att inhandla) samt en stoor heltäckningsmatta!! Det kommer bli såå fint här hemma och det är så roligt att det börjar närma sig! Längtar verkligen! Känns lite overkligt att vi ändå är så nära, för den delen av huset som vi rustar nu (ca 40 kvm) där har vi aldrig bott (och vi har bott här i snart 2 år)...så det är spännande som sagt!

Det blev lunch på och där åt jag ett Delifresh Kycklingmål (8,5 points) Första gången jag provade den burgaren och den var riktigt god. Ett annat bra alternativ till pointssnåla rätter på MAX är Delifresh Slimmål (8 points) Också helt okej men lite starkare för det är tomatsalsa på den!

Så nu är vi hemma och har bubbat in allting och hämtat hundarna och sonen hos svärmor och svärfar (dottern var med till Uppsala) Lillkillen hade fått upp en pinne strax under ögonbrynet på dagis idag, det hade kommit en del blod och han är lite uppsvälld, men det ser inte så farligt ut!! Vad är det egentligen med småkillar och pinnar!! Ett fenomen, det är vad det är! :)

Nu är det snart nattning och sen blir det joggingrunda ikväll! Ska ta en lite längre tur idag och testa min kondis tänkte jag!! Hörde förresten på radio idag att om man regelbundet joggar, lever man längre!! Man minskar risken för hjärt-kärlsjukdomar samt Alzheimers. Plus att man HALVERAR risken att dö i förtid!!!! Tycker jag låter riktigt bra!!

I morgon hoppas jag att jag hinner simma, gäller ju faktiskt att passa på med det nu, för vårt bad här på orten stänger för säsongen den 31 augusti...

Ha det gott alla!! Kramar från mig!! :)

Kommentarer

  • Coyntha säger:

    Hej! Tack för tipset om MAX. Vi äter ibland där när vi är i stan med barnen. Jag ska prova.



    Hur gick det med jogginrundan? Jag läste också artiklen om man regelbundet joggar, lever man längre!! Kul!! Nu kommer vi att leva mycket... ;)



    kram

    2008-08-14 | 09:03:57
    Bloggadress: http://coyntha.wordpress.com/
  • Anonym säger:

    Tack för receptet om tonfisksåsen!



    Visst är det bra på Max. Jag gillar det skarpt... :)



    Ha det bra

    Kramis

    2008-08-14 | 11:13:30

Kommentera inlägget här: