Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Aldrig mera fet

Kategori: Allmänt

Ett nytt program började på 3:an ikväll: "Aldrig mera fet"... Gick mig att tänka på min max-vikt! Det är nu 35,5 kg sedan (48 kg om man räknar från jag var höggravid)! Man glömmer så lätt sina framsteg, stirrar mig blind på kilona som jag har kvar (12 kg)!

Har haft en dipp nu på motivationsstadiet med flytt och annat kaos, MEN jag har gått ner i vikt ändå och det är för att min inre stress är borta. Jag vet att det kommer bli bra nu! Barnen är gladare trots många förändringar och jag har, för första gången i mitt liv, stunder av total avslappning!!!
Hur man mår spelar så himla stor roll när det kommer till viktnedgång! Det räcker inte i längden med mat och träning! Man måste ta hand om "ryggsäcken" oxå!!

Motivationen kom som en flodvåg nu ikväll iaf! :)
En kombination av programmet och underbara människor på Facebook!
Blir så smickrad, förvånad och glad över att min resa oxå kan motivera andra!!

Jag längtar så till den 12:e december så jag får veta om jag kommer in på hälsopedagogprogrammet på högskolan!!
Jag vill jobba med människor, kost och träning! Det jag brinner för!

Tack alla och kämpa på! :)

Kommentarer

  • Anneli säger:

    Du var en av de största inspirationskällorna för mig under min viktresa 2009.
    Du hade gått ner lika mycket som jag skulle gå ner och bestämde mig för att "kan hon, kan jag!" ;)
    Och det gick! Så tack för det =D

    2012-11-15 | 20:55:20
    Bloggadress: http://tjockblirsmal.blogspot.se

Kommentera inlägget här: