Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Vi gör ett försök!

Kategori: Allmänt

Jag borde verkligen sy igen min mun nu!! Senaste två veckorna har jag befunnit mig (åter igen) djupt inne i sockerdimman!! :( Jag hatar det! Ändå äter jag... Morr!! Ser i spegeln att det går åt fel håll, har inte vågat ställa mig på vågen...
Optimistisk är jag ändå kan jag tycka för jag VET att jag kan!! :)
Det har hänt massor sen jag skrev här sist, det känns som att ett liv avslutades ett annat började och sedan är det nu ännu en nystart eller vad jag ska kalla det!
Det har varit en cirkus och berg och dal-bana i ett. Jag har sårat många, förlorat och hittat mig själv. Fått och "förlorat" jobb och blivit sjukskriven...
Tänker inte gå in på en massa detaljer som rör upp allt till ytan igen men det jag kan säga är att jag och Erik har hittat tillbaka till varann! Vi har beslutat att ge äktenskapet en till chans! Vi har båda vaknat upp av det som har hänt även om priset blev dyrt och hjärtat fick sig ett par rejäla sprickor!

I dag har jag skickat in uppsägningen av min fina lägenhet! Blandade känslor där då jag tycket såå mycket om min lya... Men det blir nog bra.

Barnen mår bra och är glada. Minstingen har börjat på dagis bl.a. :) Full fart med mina tre skruttar!

Vikten då?! Mjo, vid flytten och strax innan var jag på riktigt bra humör. Tränade mycket och åt bra! Vilket gjorde att jag mådde ännu bättre!! :)
Men sen kraschade jag ganska rejält psykiskt, mitten av mars. Tog då till cigaretter för att INTE börja äta igen, låter dumt jag vet men för mig funkade det. Skulle ju blivit ännu värre om jag gick upp i vikt samtidigt.
Nu har jag slutat röka men äter istället fel och kommit av mig med träningen! :/
Eftersöker tänka på att för 1,5 år sen vägde jag 30 kilo mer än jag gör nu och jag har bara ca 15 kilo kvar nu och vill få till en rivstart nu. Det var längesen jag chockade kroppen! :)

Nu blev det mycket svammel men förhoppningsvis får vi ordning på det här snart!! :)

Tack till er som är bloggen "trogen" och har skickat meddelanden och varit gulliga! :) Jag har saknat er och bloggen!

Kommentarer

  • Sandra Lundgren säger:

    jag vet hur det är när världen rasar och du är stark så du kommer till att ta dig tillbaks igen!



    ja sockret, det är verkligen ett problem jag också kan relatera till. nu kommer min värsta period då alla sitter o fikar och äter glass överallt:-/. men vi är starka Anna, du är inne i en dimp och kommer snart tillbaks igen. precis som du säger så vet du ju att du KAN=).



    önskar dig all lycka!!



    kram

    2012-05-25 | 12:51:49
    Bloggadress: http://zandra85.blogspot.se/
  • Catharina säger:

    Vad kul att se att du skriver igen och vad roligt att ni har hittat tillbaks till varandra. :-)

    2012-05-25 | 14:39:10
  • Tina säger:

    Hej! Jag är en trogen läsare, men väldigt dålig på att kommentera men nu var jag bara tvungen! Vad kul att ni hittat tbx till varandra! Gläds med er!:-)

    2012-05-27 | 09:05:54
  • Madeleine Andersson säger:

    Gött att ni provar igen!!

    Ni ska veta:

    Jag kan garantera att det blir jobbigt ibland.

    Jag kan garantera att en av oss, eller båda kommer att vilja sticka någon gång.

    MEN jag kan även garantera, att om jag inte ber dig att bli MIN ! så kommer jag att ångra det hela livet.

    För innerst inne vet jag att DU är den enda jag vill HA!

    Jag garanterar att JAG ÄLSKAR DIG♥

    En fin dikt som är tänkvärd...och jag som var såå arg på min gubbe idag;))

    Kram

    Madeeleine

    2012-05-27 | 22:45:04
  • Anita säger:

    Jaaa, har inte varit här inne på ett tag. Men nu så ser jag att du uppdaterar igen. Nu har jag lite att läsa igen. :-) Såå, kul att ni hittade tillbaks till varandra! Det är många gånger tufft när man har barn och det ställer helt andra krav på varandra oxå. Nu ska jag fortsätta läsa vad du skrivit åter igen Välkommen tillbaks!

    2012-06-19 | 10:33:56

Kommentera inlägget här: