Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

bloggtorkan över?! :)

Kategori: Allmänt

Kära vänner!!
Hoppas ni alla har haft en fin jul och ett trevgt nyår! Jag vet att det är längesedan jag skrev i bloggen, ni ska veta att det värmer otroligt mycket när jag får meddelanden och mail av er! TACK!

Händer mycket i mitt privatliv just nu, min man och jag ska separera, hur och när diskuteras fortfarande men jag är övertygad om att allt som händer i privatlivet just nu leder till det bättre! Känns bättre bara av att ett beslut ha fattats...

På den fysiska sidan ljusnar det. Mitt långsocker så bra ut så det är inget värre än ett förstadie till diabetes. Räcker bra med det tycker jag! ;) Jag kommer också vara med i en viktgrupp här på orten. Vi är 7 stycken som tillsammans med en sköterska ska jobba med att Övervikt handlar om känslor! Vi sätter igång på torsdag och det ska bli väldigt spännande! Jag vet ju hur mycket man får genom att vara i grupp! :)
Minayankar och min utveckling där kommer jag försöka dokumentera här!

på torsdag ska jag oxå ut på äventyr! Då flyger jag till Oslo med min vän Linnéa, där hon bor, och stannar där till på söndag!! Ska bli underbart att komma bort en stund, men jag kommer sakna barnen otroligt mycket såklart!!

I går på zumban fick jag nästan vad man kan kalla en uppenbarelse! :) Jag kände så här:
 Jag har helt okej flås (kondition) nu , jag är starkare (fysiskt) än någonsin så NU SKA JAG BANNE MIG HA KROPPEN TILL DET OXÅ!!!! :)

Det får avsluta det här inlägget! :)

Massa kramar till er alla!!// Anna

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Skönt ni har kommit fram till ett beslut <3

    Ska bli intressant att följa utvecklingen från gruppen.

    Ha de så skoj i Oslo!!!



    Kramar

    2012-01-16 | 18:55:53
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com
  • Erika Ramsell säger:

    KRAAAAAAAAAAAM

    2012-01-16 | 21:06:36
  • ullis säger:

    Kul att du är tillbaka! Blev lite orolig där ett tag..

    Du låter stark och fokuserad, fortsätt så så kommer säkert allt bli så bra som det kan bli!

    2012-01-17 | 14:22:06
  • Anita säger:

    Oh, vad härligt att du skriver här igen. Vi finns här för dig. Ska bli kul att följa gruppen du ska gå i.

    2012-01-18 | 00:43:02
  • Amanda säger:

    Det är så viktigt att må bra! Livet är kort!

    Helt otroligt...



    Vi 3.. Johanna du och jag, får barn i samma veva...

    Och vi SEPARERAR I samma veva...

    Hmmm!!



    KRAM GUMMAN!!!!

    2012-01-18 | 11:41:31
    Bloggadress: http://amandahedesunda.blogg.se/
  • M säger:

    Snubblade över din blogg här om veckan när jag letade efter viktväktarrecept! Tack för att du berättat om din viktresa och ditt liv. Själv är jag "gammal" viktväktare som fallit tillbaka i gamla spår och väger nu mer än vad jag någonsin har gjort.. Nu är det nog och jag hoppas ha motivation nog att ta tag min övervikt. Jag har ännu inte bestämt mig hur jag ska gå tillväga, men att läsa din blogg ger inspiration! Tack!

    2012-01-18 | 21:45:39

Kommentera inlägget här: