Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

12 Augusti 2009

Kategori: Allmänt

Idag är det 3 år sedan du, världens finaste och bästa mormor somnade in! Jag saknar dig så otroligt mycket och jag tänker på dig varje dag!!
Tänker att jag bara vill sätta mig vid ditt köksbord, skjuta korsordet och kortspels-protokollet åt sidan och prata bakning eller berätta hur det går för barnen i skolan och på dagis. Bli serverad kyckling och ris med gudomlig sås som bara du fick till! Och så lite hembakt efteråt!
Jag vill få lite skäll för att jag som vanligt gör lite tokiga val i livet. Strul-Anna som jag är! Få höra ditt speciella skratt som man aldrig kan glömma när man väl har hört det en gång!!

Ja, jag är fortfarande arg! Arg över att livet är så orättvist!! Du var inte färdig här!! Det var inte meningen att du skulle gå bort!! Jag vill att barnen ska komma ihåg dig!!! Jag vet att du skulle ha skrattat så gott åt Oscars tokiga upptåg och istället fick du inte ens träffa honom!!
Jag hatar sjukdomen som tog dig ifrån oss för tidigt! Du var klistret som såg till att släkten träffades regelbundet!!

Men minnet utav dig bleknar inte!! Allt som du har lärt mig kan ingen ta ifrån mig!! Jag följer dina tvättråd, bakar ditt bröd och lägger in gurka efter ditt recept! Jag bäddar min säng med överkastet du gjort åt mig och jag påminner Elias och Ida om vilken stor liten människa du var!!

Jag vet att du är med mig, jag känner dig!!
Älskad och saknad... För alltid

Kommentarer


Kommentera inlägget här: