Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Dag 2

Kategori: Allmänt

I dag har jag ätit:

Frukost: äggröra med avokado och skinka, te

Lunch: ostsallad med valnötter och och kalkon

Mellis: blåbärssmoothie

Middag: kycklingfilé med blomkålsmos, rostade cashewnötter och stekt zucchini.

Kvällsfika: te och kokt ägg

Massa vatten! :)

Ja, har varit väldigt törstig idag och det var kämpigt hemma hos svärföräldrarna, där det bjöds på nybakade, varma (luktade såå gott) wienerbröd till fika.. Men det kändes bra att ta min smoothie! :)

Middagen som jag gjorde på förmiddagen och tog med mig dit var JÄTTEGOD!! Så enkelt och så gott!! :) 

Vaknade med mer ont i halsen än igår så det blev en promenad idag istället för zumba... Vill bli av med den här jäkla förkylningen nu så jag får fason på träningen igen igen!!

I morgon är det dag 3 och programmet varnar för en ganska tuff dag då mina kolhydratreserver nu börjar ta slut. Och abstinensen blir större (jo, tack känner det redan nu)... Får se hur det känns i morgon och försöka ta mig ut istället för att gå och stirra på köksskåpen!!

I övrigt händer det lite mer spännande saker då jag har faktiskt har bestämt mig för vad jag ska bli när jag blir stor! ;) Tänker satsa på att börja läsa till f-3 lärare i augusti nästa år!! Känns jättespännande! :) Jag har ju alltid varit intresserad, men inte riktigt bestämt mig förrän nu!  Mer om det senare!!

Nu är det snart dags för sängen, i morgon väntar en ny dag med god mat och lite kämparglöd ;)

Kram på er/A
 

Kommentarer

  • Pia säger:

    Bra kämpat... duktig hos svärföräldrarna :o)

    Hoppas dagen blir skaplig o inte alltför jobbig!! Trots det tråkiga vädret...



    Kramar <3

    2011-09-12 | 07:36:21
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Jenny Warodell säger:

    Vad du är duktig alltså. Du både inspirerar och motiverar. Jag önskar jag hade din kämparanda. Kram och lycka till

    2011-09-12 | 10:12:29
  • mikaela säger:

    Håller med Jenny. Du inspirerar och motiverar. Duktigt kämpat och hoppas det inte blir för jobbigt för jag VET vad du går igenom...

    2011-09-12 | 11:01:39
  • Ann säger:

    Va duktig du är!!!! vad är det för program du följer? O du, visst är blomkålsmos supergott? Ha det bra o kämpa på!!! Kram från oss i skogen

    2011-09-12 | 13:57:01
  • Linda säger:

    Nu är jag igång igen! Nu jäklar ! Var till Thun's idag och hittade massor utav fina kläder, men fick jag på mig några?? Neej! Skit deppigt att åka därifrån, men jag bestämde mig där och då, nu får det vara nog! Så första promenaden tog jag ikväll..för ordentliga promenadskor, det köpte jag!

    :)

    Jag tänkte hålla igen med godis, fikabröd mm i veckorna..å hålla mig till nyttigare "snacks" på helgen. Sen äta efter VV, har ju endel kokböcker. Tror du inte man går ner rätt bra på det? Ja å så promenader, minst 30 min om dan..har ingen lust o betala 120 spänn vrje vecka till VV nämligen.

    Har du börjat med GI nu?

    Sjuttsingen vad du inspirerar! Du är så duktig.

    Kramar

    2011-09-13 | 19:30:35
    Bloggadress: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: