Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Anna vs Socker 1-0, GI dag 3

Kategori: Allmänt

Usch och fy! Idag har det inte varit roligt! Sockerabstinensen är inte min kompis! :( Huvudvärk, trött, krypande i kroppen och så hjärnans konstanta tjatande om att jag ska ät nåt hela tiden... 

Regnet har öst ner större delen av dagen, så det blev ingen promenad på förmiddagen som jag hade hoppats. Det är ju så skönt att komma bort från köksskåpen som jag ränner i konstant känns det som!!
Men till slut så sprack det upp och jag kom ut på en rask promenad strax innan middagen! :)

Idag var jag tvungen att åka ner till affären en snabbis, och där nere tog jag "fel" väg till kassan. Dvs jag gick vägen förbi CHOKLADEN!!! På ren vana var det nog! Och hur stod jag ut?! he he, Jo jag blundade!!! Tokigt kanske, men välbehövligt för mig! :)

Senaste veckorna när jag blev sjuk och slutade träna (då tar sockerDROGEN över totalt) så lyckades jag gå upp 2,4 kg så nu när jag började med GI vägde jag 92,4. Ska bli spännande att se vad vågen står på på söndag morgon!! Även fast prio 1 nu är att få ordning på kosten och därmed oxå sockerberoendet så kan jag ju inte blunda för att jag fortfarande har mellan 20-24 kg kvar att gå ner i vikt! :)

MATEN ja, måste säga att jag är helt sjukt god mat nu!! Och lättlagat oxå!! Faktiskt helt nya smakupplevelser mest hela tiden! Jag blir så taggad och jag är fast besluten om att klara det här! Och speciellt se hur kroppen reagerar på den här rivstarten oxå. Nu ska jag ju få min kropp att förbränna fett i första hand!!

I dag har jag ätit:

frukost: 1½ dl naturell yoghurt med ½ dl blåbär och ½ dl blandade nötter, 1 kokt ägg, te

lunch: ceasarsallad, roman/isbergssallad, lite dressing, lite parmesan, 1 tomat och en ½ grillad kyckling

mellis: blåbärssmoothie (1 dl frysta blåbär, 1 dl naturell yoghurt, 1 dl sojamjölk)

middag: "GI-lasagne" Kommer lägga ut receptet på denna!! :)

Till kvällsfika blir det nog te och en handfull naturella nötter!

Har nog blivit minst 2 liter vatten oxå för att "ha nåt i mun" och hålla "demonerna" på avstånd! ;)


 Tack så mycket för att ni läser, kommenterar och finns där!! All kärlek till er!!

Kram/ A
ps. Idag skickade jag in ansökan till vuxenutbildningen och Matte B :)

Kommentarer

  • Pia säger:

    Kul Kul Kul... god mat och ändå humöret ganska skapligt i chack :o) Roligast av allt är att du tar tag i utbildningen !!!!!



    Kramiz

    2011-09-12 | 19:15:45
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Mikaela säger:

    Åh vad jag blir motiverad av dig, heja heja att du skall fixa detta.

    2011-09-13 | 08:55:17
  • Jenny säger:

    Hejsan gumman, shit vad du e duktig! Jag blir super-taggad att taitur med mig själv oxå. Har dock lite svårt att få till maten då jag äter Waran. Din mat verkade riktigt lyxig och god. Snor nog några recept;)Lycka till med att besegra sockerdemonen!!! Kram och kämpa på.

    2011-09-13 | 17:14:17

Kommentera inlägget här: