Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

2 veckor med GI och vägning

Kategori: Allmänt

Då har det alltså gått 2 veckor i GI:s tecken! :) Och ingen urspårning än så länge! :) Känns bra och jag har kommit in i det ordentligt nu! En vecka till ska jag vara riktigt strikt med kolhydraterna, sen kommer jag börja äta lite långsamma kolhydrater till åtminstone 1 mål mat om dagen och så kommer jag baka goda nyttiga GI-bröd och kanske äta en sån smörgås varannan dag!
Och när det är dags för detta så är det oxå dags att lägga i en högre växel med träningen! Saknar joggingen nu, 1 månad sedan jag tog en runda..

Bara att hoppas att jag inte smittas av Oscars förkylning som han har nu, den är inte mysig kan jag säga! Han är väldigt tät i bröstet och väser när han andas, snoret rinner och han hade feber i natt... ♥

VIKTEN var det ja!!! :D ... Förra veckan visade vågen 90,2 och jag har ju stått och stampat här hela sommaren, så längtan efter att komma under 90 var stor när jag ställde mig på vågen i morse!!...
88,5 !!! -1,7 den här veckan alltså och - 27 kg totalt i år! Sedan GI start för 2 veckor sen har jag gått ner 3,9 kg! Jag är nöjd och det är såå skönt att vara på G igen och underbart att vara under 90 ;)

Visst skulle jag vilja skaka av mig dom här 20 kilona som jag har kvar nu, men lite roligt är det under "resans gång" oxå... Man lär känna sig själv och sin kropp otroligt väl! :)

Lördagsgodis idag, kommer faktiskt bli dagens middag. :) Thaiköttbullar med jordnötssås! Låter otroligt gott om ni frågar mig! :) Kommer dock bli en utmaning att ha en jordnötspåse öppnad i skåpet!... Men lite ibland blir nog bra det också. Åt en liten bit 70% choklad i går. Gick jättebra med sötsuget! Visst ville jag ha mer, men det gick okej att stå emot! :)

Nu är det dags att fixa lunch. Blir halloumi till mig och lite annat gottit till familjen!!

KRAM på er/ Anna

Kommentarer

  • Eva säger:

    Men du, bra kämpat av dig!! Hejja!!

    Vad roligt det är när man ser och känner att kläderna nästan faller av en! :D



    Kram och Lycka till i fortsättningen!

    2011-09-24 | 14:52:19
    Bloggadress: http://evislillablogg.bloggplatsen.se
  • Linn säger:

    Wow, BRA jobbat!! Gillar verkligen GI-metoden och det här med rivstarten tycker jag verkar jättebra. Som sagt gillar GI, tycker att LCHF blir för extremt. Nu ska jag också köpa den där boken och försöka gå ner lite jag med =)

    2011-09-25 | 19:07:23

Kommentera inlägget här: