Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

1-åringen

Kategori: Allmänt



Det är jobbigt att fylla år tycker Oscar, men tårtan tyckte han om! :) Har varit en ganska lugn dag ändå (för honom, jag stressade nästan ihjäl mig på förmiddagen). Han har fått en hel del kläder som verkligen behövdes och även lite leksaker! :) Han var jätttrött nu mot kvällningen och somnade först av alla! :) Jag kan fortfarande inte fatta att det har gått ett helt år!! :)

Till fika så bjöd vi på en vanlig gräddtårta och fikabröd. Men jag ville ju också fika något, så jag "slängde" ihop mandel och aprikos tårtan/kakan (vad man vill kalla det) som är med i det förra inlägget! Jättegod, tycker jag! Och det är såå UNDERBART att kunna äta något sånt här UTAN att få ett stort sötsug efter och må dåligt! Jag blir så glad utav det!!

Ännu en upptäckt är att jag inte ens tänker på att köpa choklad när jag är på affären!!! Det var det ENDA jag tänkte på när jag handlade förut!!!
Känns som att jag både får ett rikare liv och en ny hjärna! Så stort är det verkligen att bli av med sötsuget/abstinensen/beroendet!!!!

Stressade lite för mycket idag och helt plötsligt var klockan 13.30 och jag hade inte ätit lunch än. Åt visserligen frukost lite senare idag men nu kände jag att jag var riktigt hungrig. Massor att göra och gäster som snart skulle komma, inget färdigt i kylen... hmm... Blev en halv grillad kyckling med isbergssallad och en klick creme fraiche. :) Tårtan till mellis och sen gjorde jag en bacon/broccoli/champinjon "paj" utan deg till middag. :) gott gott! :)

Tur iaf att jag hann kika in till min fina Linda och gratta henne på födelsedagen! <3

Efter en härlig kvällspromenad med hundarna och problemfri nattning av tre gullungar så ska jag snart krypa till kojs jag också!

Kram på er, fina! :)

Kommentarer

  • Ann-Sofie-Mamma till Isak säger:

    Så himla fin bild!! =D

    Kram!

    2011-09-25 | 13:18:53
    Bloggadress: http://sojkasframtid.com

Kommentera inlägget här: