Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Torsdag

Kategori: Bilder


3 underbara!




I dag har det varit en ganska bra dag. Matmässigt har den varit väldigt god! ;) Motionsmässigt okej och i övrigt ganska mysig (förutom ca 30 sek då jag var livrädd)!

På förmiddagen tog jag, Linda och hundarna en skogspromenad. 1,5 timme var vi ute, över stock och sten. :) Promenaden hade nästan precis börjat när min Ivar stötte ihop med en grävling! Han drog iväg efter den och jag tänkte bara att nu biter grävlingen antingen ihjäl honom eller så krossar den benet på honom. Jag skrek som en galning (har fortfarande ont i halsen) och till slut kom Ivar till mig igen! Fy va rädd jag var!! Var nog tur att Ivar inte jagar för att skada utan han var nyfiken och ville leka så som tur var så svarade inte grävlingen med ilska! puh!

Hungrig när jag kom hem och började knåpa ihop lunch! Resultatet blev en sallad med kassler, grönsaker, avokado, keso och äpple,  på 7 pp som jag sedan var tvungen att dela upp till mellanmål oxå! :)



På eftermiddagen när jag hämtat hem barnen igen så bakade vi pizzabullar tillsammans. De ligger på 3 pp/st. Det blir 40 st så det är perfekt att frysa in och ta med sig på utflykt tex. :) Recept kommer i morgon!



Medans bullarna gräddades så var det dags för middag. Jag hade tinat lammfärs och vägde den så att jag fick färs för 6 pp i den blandade jag i lite fetaost, ett par hackade oliver, timjan, salt, peppar och en skvätt vatten. (Med resten av färsen, den till familjen, hade jag i nästan samma förutom oliverna och tillsatte ett ägg)

Av "min" färs blev det 5 små biffar som jag stekte i fettfri panna. Biffarna blev totalt 7 pp och sen gjorde jag en god sallad till. stekte på lite färska champinjoner (också i torr panna) och så två teskedar vitlökssmör :) Så 9 pp totalt och mätt blev jag!!

 



Nu har jag kvällsfikat en pizzabulle och den sista riskakan i skåpet. :)

I morgon ska jag baka Viktväktar-kanelbullar, rapport om dom kommer såklart! :)


Avslutar dagen med en till glad go-fis!! :)



Natti natt på er

Kommentarer

  • Pia säger:

    Lät som en riktigt bra dag !!

    Massa god mat!!

    Kramar till Er alla :o)

    2011-05-06 | 08:22:47
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: