Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

lite kul..

Kategori: Allmänt

..Såg i dag att i onsdags så var det 16 veckor sedan jag skrev in mig på VV, jag har gått ner exakt 16,0 kg och minskat 16 cm runt höfterna! :)
Vi får se vad vågen visar i morgon!! Jag har inte vägt mig här hemma en enda gån den här veckan, men i morgon kommer det bli riktigt svårt att låta bli. Och OM jag inte klarar av att låta bli så kommer jag göra mig av med vågen!

Den här veckan har jag ätit lite mer fett än jag brukar. Hittills så har jag tagit bort så gott som allt fett och det kan ju vara en bidragande orsak till att det går lite segare!... Vi får se helt enkelt!

Gjorde förresten ännu en superenkel lunch idag som var jättegod!! 8pp:
laxfilé med citronpeppar in i ugnen
en halv liten påse wokgrönsaker i pannan (och några extra broccolibuketter)
När grönsakerna börjar bli klara har jag i en skvätt vatten, lite soja och lite sweet chili
Grönsaker upp på tallriken, laxen uppanpå ;) och så toppade jag med KESO med feta och oliv-smak

Mums fillibabba! Maken gillade det också, men jag ökade på hans portion med ris. :)

Måste också dokumentera lillemans utveckling lite! :) Han har ju för bara någon vecka sedan bemästrat konsten att krypa! Men se det räcker inte! Nu ska han STÅÅÅ ! :) Hela tiden kämpar han med att resa sig (livsfarligt tycker såklart mamman) Idag lyckades han resa sig mot soffan och en lyckligare kille har man sällan skådat! ♥

 

Kram och godnatt

Kommentarer

  • jessica säger:

    oj va kul =) lyucka till. och maten lätt super gott =)

    2011-05-04 | 19:01:08
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com
  • Tina säger:

    Grattis! Du är jätteduktig! Läste dock det du skrev om fettet..använd fett i maten! En av dom saker som är vanligast vid vv+minimalt med fett är gallsten.

    Fettet behövs för att föra ev kolesterolgrus/salter genom blåsan,annars finns risk för att gruset förvandlas till stenar och tro mig det vill man inte ha :-( Lagom är dock bäst,som med allt annat.

    Lycka till i fortsättningen! /Tina

    2011-05-04 | 19:47:31

Kommentera inlägget här: